کد خبر: 976546
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
درمان سندرم مثانه بیش فعال با استفاده از روش مدلیشن عصب TIBIAL توسط یک متخصص ایرانی مقیم کشور هلند در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با موفقیت انجام یافت.

سجاد رهنمائی ارولوژیست و متخصص فانکشنال اورولوژی اظهار داشت: در این روش که با استفاده از مدلیشن عصب TIBIAL  که در قسمت مچ پای بیمار واقع شده یک سیم خیلی نازک کار گذاشته شده که با الکتریسیته تحریک شده و این تحریک عصب باعث کنترل بهتر مثانه می‌شود. 

وی افزود: در بیمارانی که مشکل کنترل ادرار، تکرر ادرار و کسانی که از عدم تخلیه کامل ادرار رنج می‌برند استفاده از این روش درمانی مفید بوده و می‌تواند منجر به بهبود و کنترل عملکرد مثانه شود. 

این متخصص اورولوژی در خصوص اینکه  این نوع عمل با سایر روش‌های درمانی مثانه تفاوت و مزیت دارد، ادامه داد: قبل از به‌کارگیری این روش پزشکان از سوزن‌های مخصوصی برای تحریک عصب استفاده می‌کردند که می‌بایست در هر هفته این عمل تکرار می‌‌شد و بیماران را در بحث مراجعه به مراکز درمانی دچار مشکل می‌ساخت ولی در این روش با ایمپلنت (جاگذاری ) سیستم الکتریسیته در مچ پای بیمار، فرد می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز اقدام به تحریک عصب کرده و این کار موجب بهبود کنترل عملکرد مثانه می‌شود. 
 

 

این پزشک  در خصوص نحوه عملکرد این شیوه درمانی گفت: کارکرد در این شیوه  بر دو قسمت بوده و پس از ایمپلنت قسمت سیم و آنتن در مچ پای بیمار با استفاده از یک سیستم تحریک‌کننده الکتریسیته که به اندازه یک تلفن همراه است و فرد قادر خواهد بود عصب را شارژ کند.

وی اضافه کرد: این سیستم  قابل شارژ بوده و می‌تواند بیش از 20 سال در بدن فرد به‌کارگیری شود که بر روی قسمت ایمپلنت قرار داده شده و عصب را تحریک و شارژ کند.

این متخصص ارولوژی با اشاره به اینکه این نوع عمل نیاز به بیهوشی بیمار ندارد، تصریح کرد: یکی دیگر از روش‌های کنترل عملکرد مثانه استفاده از دستگاه‌های باطری‌دار بود که با استفاده از عمل جراحی در کمر و بیهوشی کامل  بیمار کار گذاشته می‌شد که هر چند سال یک بار باید باطری آن تعویض می‌شد اما در این روش با بی‌حسی موضعی این عمل صورت می‌گیرد.

رهنمائی در خصوص استفاده این روش  در ایران گفت: این روش در کشور آمریکا  مورد استفاده قرار گرفته و برای اولین بار نیز در اروپا توسط بنده انجام شده و در آسیا و ایران نیز برای اولین بار در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با موفقیت انجام یافت. 

وی با اشاره به اینکه استفاده از این روش درمانی  در بزرگسالان محدودیت سنی ندارد، ادامه داد: این روش برای افراد بالای 18 سال کاربرد دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر