کد خبر: 976539
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
قیمت طلا در پی خبر‌های مثبت از مذاکرات تجاری چین و امریکا به عنوان دو اقتصاد برتر دنیا بیش از ۷ دلار کاهش داشت و به قیمت ۱۴۸۳ دلار رسید، اگر قیمت طلا به کمتر از ۱۴۸۰ دلار در هر اونس برسد، پیش‌بینی می‌شود قیمت تا ۱۴۶۵ دلار در هر اونس ریزش کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، اروز در بازار‌های جهانی قیمت هر اونس طلا با ۳ /۷ دلار کاهش نسبت به قیمت ۱۴۸۳ دلار رسید. قیمت طلا در کمترین زمان ۳/ ۱۴۸۰ دلار و در بیشترین زمان ۹/ ۱۴۹۲ دلار به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها در مقایسه با یک ماه گذشته ۲۲ دلار کاهش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته ۲۵۷ دلار با افزایش همراه شد.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم، نقره با کاهش ۱۰ سنتی هر اونس به قیمت ۵/ ۱۷ دلار معامله شد. فلز پلاتینوم یک دلار کاهش داشت، اما فلز پالادیوم ۴ دلار با افزایش همراه شد. خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت طلا در بازار‌های جهانی تحت‌تأثیر سیگنال‌های مثبت بهبود مذاکرات تجاری چین و امریکا کاهش یافت. زمانی که سرمایه‌گذاران خبر‌های مثبتی از بهبود اقتصاد می‌شنوند، سرمایه‌گذاری از سمت طلا منحرف می‌شود. سرمایه‌گذاران معمولاً فلز زرد را به عنوان یک منطقه امن سرمایه‌گذاری می‌دانند. وزیر بازرگانی چین ا اعلام کرد: «دو کشور چین و امریکا برای لغو تعرفه‌ها در فاز‌های مختلف به توافق رسیده‌اند.»

لاکمن تحلیل‌گر FXTM گفت: خبر بهبود روابط تجاری چین و امریکا هیجان‌انگیز است و تا حدود زیادی می‌تواند سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های امن مانند طلا را کاهش دهد. بر اساس این گزارش طبق این توافق بسیار محتمل است امریکا تعرفه‌هایی را که قرار بود ۱۵ دسامبر روی کالا‌هایی نظیر موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر و اسباب‌بازی به ارزش ۱۵۶ میلیارد دلار اعمال کند، لغو کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار