کد خبر: 976500
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
نیما جاویدی کارگردان فیلم سینمایی «سرخپوست» با انتشار یادداشتی از انتشار نسخه غیرمجاز این فیلم خبر داد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سال ۹۸ که تازه از میانه عبور کرده تا امروز یکی از سیاه‌ترین سال‌ها در حوزه قاچاق و انتشار غیرمجاز فیلم‌های سینمایی بوده است. فهرست فیلم‌هایی که به اشکال مختلف سر از سایت‌های غیرمجاز دانلود درآورده‌اند یا لینک‌های دانلودشان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده، با افزوده شدن نام فیلم «سرخپوست» بلند‌تر از قبل شده است.

نیما جاویدی، کارگردان این فیلم سینمایی با انتشار یادداشتی ضمن اعلام خبر قاچاق «سرخپوست»، نوشت: «صفحات مجازی پر شده از نسخه غیرقانونی و بی‌کیفیت فیلم «سرخپوست» که از روی پرده برداشته شده است. متأسفانه برخورد با سارقان و قاچاقچیان فیلم سینمایی در فضای مجازی به هیچ وجه قاطعانه و جدی نیست و دزدان با وقاحت و خیال راحت حالا دیگر فیلم‌ها را از روی پرده سینماها! می‌دزدند و انگار نه انگار! نگذاریم این دزدی و بالا رفتن از دیوار سینما تبدیل به امری عادی شود. باور کنید کار به جایی رسیده که بیم تجری می‌رود و امنیت و آرامش صاحبان فیلم‌ها مختل شده است.»

سرخپوست مانند فیلم‌های «رحمان ۱۴۰۰» و «شبی که ماه کامل شد» از جمله فیلم‌هایی است که در سال ۹۸ اکران شده و به سرعت نسخه فیلم سر از سایت‌های دانلود غیرمجاز درآورده است. این اتفاق وقتی ناگوار‌تر می‌شود که هنوز نسخه نمایش خانگی «سرخپوست» عرضه نشده است. اقدام قاچاقچیان فیلم نه تنها باعث لطمه به چرخه اقتصادی آثار سینمایی شده است که با از بین رفتن اعتماد مردم به شبکه نمایش خانگی، فرهنگ خرید قانونی فیلم را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

نیما جاویدی در یادداشتی که به مناسبت قاچاق فیلم «سرخپوست» منتشر کرده است، از ارائه نسخه باکیفیت این فیلم در شبکه نمایش خانگی در روز‌های آتی خبر داده است. این اتفاق می‌تواند تا حدی قاچاق فیلم را تحت تاثیر قرار دهد، اما نمی‌تواند تاثیر قطعی بر جلوگیری از روند قاچاق فیلم داشته باشد.

وزارت ارشاد چند سالی است ستاد صیانت را راه‌اندازی کرده است. این ستاد وظیفه مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی و به خصوص فیلم را دارد. اکنون جامعه سینمایی منتظر اقدام قاطع ستاد صیانت برای جلوگیری از ادامه روند فزاینده قاچاق فیلم است، در حالی که این ستاد در قبال قاچاق فیلم «رستاخیز» نیز اقدام قابل توجهی انجام نداده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار