کد خبر: 976422
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
فدراسیون والیبال پس از حدود ۲۷ سال ثبات مدیریتی اسیر آفتی شد که در یک سال تغییرات مدیریتی زیادی را شاهد بود و در آستانه انتخابات یک ابهام دیگر به اتفاقات عجیب آن افزوده شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فدراسیون والیبال که از سال ۶۸ تا ۹۵ فقط رنگ دو مدیر را به خود دید و در سایه ثبات مدیریت در طول یک دهه به نتایج عالی رسید، در طول یک سال دستخوش تغییرات بسیاری شده و سه رئیس و سرپرست بر صندلی یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور نشستند.

آغاز بی ثباتی‌ها در والیبال با پست معاونت ورزش قهرمانی محمدرضا داورزنی رئیس وقت فدراسیون رقم خورد. ۹ بهمن ماه سال ۹۵ با حکم مسعود سلطانی فر، محمدرضا داورزنی به عنوان معاون ورزش قهرمانی منصوب شد.

سلطانی فر که شعار «آفت زدایی سرپرستان در فدراسیون‌های ورزشی» را در دستور کار داشت، در بدو ورودش یکی از مهمترین فدراسیون‌های ورزشی را با آفت سرپرست همراه کرد! داورزنی از تاریخ ۱۶ بهمن ۹۵ به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال منصوب شد تا همزمان اداره ۵۱ فدراسیون ورزشی را در کنار والیبال داشته باشد!


مسعود سلطانی فر: معتقدم که با تعیین سرپرست، حتی به مدت سه ماه به روال جاری فدراسیون‌ها لطمه می‌زنیم.
شعار آفت زدایی سلطانی فر امید‌ها را زنده نگاه داشت تا هر چه سریع‌تر تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال مشخص شود، اما داورزنی حدود یک سال از تاریخ بهمن ۹۵ تا ۷ دی ماه ۹۶ سرپرست والیبال باقی ماند تا احمد ضیایی بالاخره رئیس والیبال شد.

اما عمر مدیریتی احمد ضیایی کوتاه بود و او به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمتر از یک سال از سمت خود برکنار شد تا بار دیگر والیبال گرفتار سرپرست شود. والیبال ایران که از اوایل دهه ۹۰ موفقیت‌های چشمگیری را در سایه ثبات مدیریتی کسب کرده بود در سال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در بدترین شرایط مدیریتی قرار گرفت تا جاییکه صدای سعید معروف کاپیتان تیم ملی نیز به صدا در آمد گفت: جمع و جور کردن این فدراسیون بی در و پیکر نه کار من است نه کار شما. جنگ قدرت بر سر ریاست است. الان داریم بدون رییس مسابقه می‌دهیم. با غیرت بازیکنان بازی می‌کنیم. اگر ببریم نوش جان بچه ها. اگر باختیم هم فدای سرشان. تا اینجا به احترام مردم آمدیم. این فدراسیون خیلی بی در و پیکر است! گر قهرمان شویم شیر مادر حلال بچه ها. اگر هم قهرمان نشویم با این فدراسیون بی در و پیکر فدای سر بازیکنان!

محمدرضا داورزنی در سالی که والیبال پیش از گذشته به ثبات مدیریتی نیاز داشت والیبال را رها کرد و به وزارت ورزش رفت تا نخستین استارت حضور سرپرست در والیبال شکل بگیرد. حال که در طول یک سال گذشته افشین داوری و فتاحی به عنوان سرپرستان والیبال معرفی شده‌اند جامعه والیبال در فاصله اندک تا آخرین مرحله انتخابی المپیک امید دارند به این نابسامانی خاتمه دهند.

درحالی که انتظار می‌رفت با مشخص شدن زمان انتخابات اسامی نامزد‌های حضور در انتخابات هم اعلام شود، وزارت ورزش تایید صلاحیت شده‌ها را اعلام نکرد تا اوضاع پیچیده‌تر از قبل شود و این ذهنیت ایجاد شود که به خاطر تایید نشدن احتمالی صلاحیت داورزنی، وزارت ورزش به دنبال اهداف خاص خودش است.

فدراسیونی که باید هر چه سریعتر سروسامان گیرد و شرایط برای المپیکی شدن تیم ملی ایران فراهم شود، دستخوش بازی‌هایی شده است که به نظر می‌رسد اگر به موقع مدیریت نشود، دودش به چشم این رشته پرطرفدار خواهد رفت.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار