کد خبر: 976340
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه کاهش تعهدات برجامی ایران با ابلاغ به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شده و پیمان عدم گسترش هست‌های و مفاد "پروتکل الحاقی" را نقض نمی‌کند، آمریکا را مسئول وضعیت کنونی پیرامون برجام دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، وضعیت نگران کننده پیرامون توافق هسته‌ای با ایران از آن جهت شکل گرفته که آمریکا نه تنها از اجرای تعهدات خویش خودداری کرده، بلکه دیگر شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نیز به این کار مجبور کرده است.

لاوروف گفت: «ما بشدت نگران وضعیت به وجود آمده پیرامون توافق هسته‌ای هستیم و این نگرانی نه روز و نه دیروز، بلکه در ماه مه سال گذشته زمانی که ایالات متحده به شکل کاملاً نادرستی خروج خود از این توافقنامه بین المللی را اعلام کرد، به وجود آمده است.»

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا نه تنها اجرای تعهدات خویش در چارچوب برجام را نقض کرده و قوانین بین المللی را به شکلی نادرست نقض کرده است، بلکه کاملا متکبرانه و با تهدید به مجازات از طریق اعمال تحریم‌ها، سایر کشور‌های جهان را نیز از اجرای تعهداتشان در چارچوب برنامه اقدام مشترک (برجام) منع کرده است. بدین ترتیب واشنگتن خود یک مشکل ریشه‌ای در مسئله برجام است که از دیگران خواسته تا هیچ کاری در جهت اجرای تعهداتشان انجام ندهند. در عوض از ایران خواسته تا بدون استثنا تمامی تعهدات خود را اجرا کرده و در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز هیچ واکنشی نشان ندهد.»

سرگئی لاوروف یادآور شد، کشور‌های اروپایی تحت فشار آمریکا سعی می‌کنند تا مسئولیت وضعیت کنونی پیرامون توافق هسته‌ای را به گردن ایران بیاندازند. وی گفت: «ما چنین احساس می‌کنیم کشور‌های اروپایی به دلایل مختلف از جمله اعمال فشار مستقیم از سوی واشنگتن به راحتی سعی دارند مسئولیت همه چیز را به گردن ایران بیاندازند و علت اصلی بحران، یعنی اقدامات آمریکا و خروج یکجانبه از این توافق نامه را نادیده می‌گیرند.»

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، اقدامات در نظر گرفته شده از سوی ایران درباره کاهش تعهدات این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای، هیچ یک از توافقات درباره عدم گسترش سلاح هسته‌ای را نقض نکرده است.

لاوروف گفت: «من در اینجا تاکید می‌کنم که همه اقدامات ایران درباره کاهش تعهدات خویش با ابلاغ آن‌ها به آژانس بین المللی انرژی اتمی و با حضور بازرسان این سازمان انجام شده و هیچیک از مفاد پیمان مربوط به عدم گسترش هسته‌ای و مفاد به اصطلاح "پروتکل الحاقی" در توافقنامه هسته‌ای را نقض نکرده است.»

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «ما همچنان اصرار داریم که همه شرکت کنندگان در توافق هسته‌ای، تمامی مفاد برنامه جامع اقدام مشترک را اجرا کنند و ما نیز به تعهدات خویش در این زمینه عمل می‌کنیم.»
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
لاوروف شیطانی است که خدا میداند . تا اینجا که ظریف و روحانی را خوب خام کرده است و از انطرف نقشه خبیثانه امریکا را روی انها بیاده کرده و میکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
مرگ برآمریکاومرگ برکشورهای اروپایی اگربمب اتم بداست چراخودشان دارندوبروزهم می کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار