کد خبر: 976316
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
نیویوک تایمز در گزارشی اعلام کرد شماری از نمایندگان زن انگلیسی به دلیل سوءاستفاده جنسی، ارعاب و تهدید، از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی منصرف شدند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: شماری از نمایندگان زن پارلمان انگلیس تصمیم ندارند در رقابت‌های انتخاباتی ماه دسامبر شرکت کنند و سوء استفاده جنسی، ارعاب و فرهنگ تهدید را علت این تصمیم خود برای ترک پارلمان اعلام کرده‌اند.

«هیدی آلن» نماینده پارلمان انگلیس در توصیف اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته است، می‌گوید: از کنجکاوی‌هایی که به حریم شخصی‌ام می‌شود و تهدید و ارعاب که به یک مسئله عادی تبدیل شده است به ستوه آمده‌ام. هیچ فردی در هیچ جایگاهی این تهدید‌ها و نامه‌های الکترونیکی تهدیدکننده را تحمل نخواهد کرد.

وی در میان بیش از ۵۰ نماینده پارلمان از جمله ۱۸ زنی است که اعلام کرده‌اند در رقابت‌های انتخاباتی ۱۲ دسامبر شرکت نخواهند کرد. فعالان حقوق زنان نگرانند چنین فضایی دیگر زنان را نیز از ورود به عرصه سیاست منصرف کند و از میزان حضور نمایندگان زن در مجلس عوام که به ۳۲ درصد رسیده بود، کاسته شود.

بسیاری از زنان در پارلمان - هم نمایندگان زنی که در انتخابات پارلمانی نامزد خواهند شد و هم نمایندگانی که قصد نامزدی در این انتخابات را ندارند - می‌گویند هدف سوء استفاده جنسی به صورت آنلاین، تهدید و ارعاب قرار گرفته‌اند.

«کارولین اسپلمن» نماینده محافظه کاری که پس از ۲۲ سال فعالیت در پارلمان انگلیس قصد کناره گیری دارد، می‌گوید استفاده از الفاظ جنسی در سوء استفاده آنلاین از نمایندگان زن رواج یافته است از این رو تعجب آور نیست که بسیاری از نمایندگان زن تصمیم گرفته‌اند از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی صرف‌نظر کنند.

زنان رنگین پوست در پارلمان هدف بیشترین سوء استفاده‌های جنسی آنلاین قرار گرفته‌اند و تقریبا نیمی از توئیت‌ها خطاب به «دیان ابوت» نماینده حزب کارگر و نخستین زن سیاه پوست راه یافته به پارلمان انگلیس است.

برخی سیاستمداران مرد نیز این تهدید‌های خشونت آمیز و سوء جنسی آنلاین را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند. برخی در انگلیس نگرانند الفاظ تند خطاب به نمایندگان ممکن است به خشونت تبدیل شود و بسیاری به ماجرای قتل یک عضو حزب کارگر در پارلمان انگلیس اشاره می‌کنند که سال ۲۰۱۶ یک هفته پیش از برگزاری همه پرسی برگزیت توسط یک افراطی راستگرا کشته شد.

«کاترین مایر» بنیانگذار حزب برابری زنان انگلیس می‌گوید چنین رفتار‌هایی با زنان به ویژه زنان رنگین پوست ریشه در تعصب، نفرت و نابرابری دارد.

در حال حاضر در جامعه انگلیس در ارتباط با مسائل اجتماعی از جمله برگزیت خشم گسترده‌ای حاکم شده است و با توجه به فضایی که هم اکنون در انگلیس به وجود آمده است کمتر زنی حاضر می‌شود پا به عرصه پرخطر سیاسی در این کشور بگذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار