کد خبر: 976280
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان صفهان :
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شناسایی و ارزیابی تهدیدات پرتوی و شیمیایی گفت: استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقابله با این گونه تهدیدها در دستور کار دبیرخانه پدافند غیر عامل این معاونت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سرهنگ" علی ملکی آهنگران" در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پدافند غیر عامل در واقع دفاع بدون شلیک و گلوله و بدون استفاده از تجهیزات است، هیچ گونه خسارتی برای کشورهای همسایه به دنبال ندارد و میزان آسیب پذیری در بحران ها را نیز کاهش می دهد و اجازه می دهد که چرخه خدمت رسانی کشور در مدار خود قرار بگیرد و خللی در آن ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) مبنی بر اهتمام جدی دستگاه ها و سازمان ها نسبت به بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، نیروی انتظامی نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ضمن راه اندازی دبیرخانه ای در این نیرو آموزش هایی را برای کارکنان، مدیران و فرماندهان برنامه ریزی کرد.

سرهنگ آهنگران تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت که هیچ فردی در ناجا نیست که به اهمیت پدافند غیرعامل پی نبرده، دانش آن را دریافت ننموده و در بین مدیران و فرماندهان ایجاد حساسیت نسبت به آن نشده باشد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه پدافند غیرعامل این فرماندهی اشاره کرد و اظهار داشت: این دبیرخانه یک کمیته اصلی دارد که جلسات آن به صورت فصلی به ریاست سردار فرمانده انتظامی استان و یا جانشین این فرماندهی برگزار و نیازمندی ها و ضروریات پلیس در حوزه پدافند غیرعامل احصاء و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در این دبیرخانه کمیته های پنج گانه ای نیز وجود دارند که به صورت ماهانه جلساتی را برگزار و مسایل پدافند غیرعامل در آن ها مورد بررسی قرار می گیرند.

این مقام انتظامی، تهیه سرفصل های آموزشی در حوزه پدافند غیر عامل برای آموزش کارکنان، تشویق و ترغیب کارکنان، مدیران و فرماندهان به استفاده از اصول پدافند غیرعامل در نگهداری تجهیزات و مقر یگان خدمتی خود، تعامل و همکاری با سازمان های دخیل در امر پدافند غیرعامل نظیر هلال احمر و آتش نشانی و برپایی جلسات اندیشه ورزی و احصاء راهبردهای مشارکتی و همچنین طراحی رزمایش های مختلف با موضوع پدافند غیرعامل به منظور کسب آمادگی لازم در زمان های حساس و بحرانی را از مهمترین اقدامات دبیرخانه پدافند غیرعامل پلیس استان اصفهان برشمرد.

سرهنگ آهنگران اظهار داشت: یکی از تهدیدات مهم استان اصفهان تهدیدات پرتوی و شیمیایی هستند که این تهدیدات مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفته و پلیس اصفهان در رزمایش های مشترکی که برگزار می شود همواره حضوری فعال داشته است و علاوه بر این رزمایش هایی را نیز در دستور کار خود دارد تا با استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل بتواند با این گونه تهدیدات مقابله کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آمادگی کامل پلیس استان در زمان های بحرانی خبر داد و گفت: به منظور اینکه هیچ گونه خللی در کار پلیس به وجود نیاید و نیروهای انتظامی بتوانند در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل، زلزله و یا بروز حملات هوایی به مردم خدمت رسانی کرده و نظم و امنیت را تامین کنند مقرهای یدکی مخصوصی برای جابجایی و استقرار سریع نیروها و تجهیزات پیش بینی شده و این امر در رزمایش های مختلف نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که با استفاده از اصول پدافند غیرعامل دیگر هیچ آسیبی ما را تهدید نمی کند و در زمان بروز بلایای طبیعی و غیر طبیعی می توانیم به بهترین شکل نیروها و تجهیزات خود را ا هرگونه آسیبی حفظ کرده و از بروز خسارت به آن ها جلوگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار