کد خبر: 976279
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
رئيس پليس فتا استان اصفهان:
سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی از شناسایی و دستگیری نوجوان ۱۵ ساله‌ای که با راه اندازی کانال تلگرامی فروش لباس و ارجاع مشتریان به درگاه فیشینگ از بانوان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان خانم مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد مال باختگان در یک کانال تلگرامی با تبلیغ فروش انواع لباس مجلسی زنانه مواجه شده و سپس به منظور دریافت لباس اقدام به پرداخت وجه از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی که به آنان معرفی شده بود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد، خریداران به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت شده و دایر کننده نیز اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی مال باختگان کرده است گفت: سرانجام با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان این متهم که نوجوانی ۱۵ ساله بود در منزلش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: متهم که ساکن یک شهرک مسکونی بود با راه اندازی فروشگاه تلگرامی محلی و جلب اعتماد ساکنان شهرک توانسته بود اقدام به کلاهبرداری از آنان کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان گفت: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالی که باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌شود وشهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم در خصوص گردانندگان سایت، آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار