کد خبر: 976276
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رسانه یک واسطه بین مردم و مسوولین است و تمام تلاش مجموعه صدا و سیمای استان، ایجاد وحدت در بین مردم و مسوولان است.

به گزارش خبرنگار جوان از سنندج، جعفر عبدالملکی شامگاه دوشنبه در شورای فرهنگ عمومی کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد به اقدامات صدا و سیمای مرکز استان در حوزه شعار سال اشاره و اظهار کرد: از سال 73 تا 98 هر ساله شعارهای مختلفی از سوی مقام معظم رهبری  مطرح شده که اکثر این شعارها جنبه اقتصادی داشته است.

وی افزود: تولید 115 برنامه با موضوع شعار امسال در معاونت سیما و تولید شده ضمن اینکه 2 هزار و 160 خبر مکتوب و تولید 22 ویدیو و یک مستند خبری در 6 ماهه نخست تولید و پخش شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی، سرمایه اقتصادی و سرمایه سیاسی از انواع سرمایه‌ها هستند که در توسعه و حرکت رو به رشد هر جامعه‌ای تاثیرگذار هستند.

وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی به عنوان یک مفهومی چند بعدی فقط کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها به نوعی در حوزه افزایش و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نقش دارند.

سرمایه اجتماعی موجب پیوستگی سایر سرمایه‌ها می‌شود

وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موجب پیوستگی و انسجام سایر سرمایه‌ها می‌شود اما متاسفانه سرمایه اجتماعی در معرض فرسایش است.

عبدالملکی گفت: امروزه سرمایه اجتماعی نقش بسیار مهم‌تر از سرمایه فیزیکی و انسانی در جوامع ایفا می‌کند و شبکه‌ها روابط جمعی و گروهی انسجام دارند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: اگر می‌خواهیم روی سرمایه اجتماعی کار کنیم نیاز داریم که ابعاد نظری و آنچه بزرگان و افراد شاخص در این حوزه گفته‌اند را مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: سرمایه اجتماعی در هر نقطه‌ای با نقطه دیگر فرق می‌کند، سرمایه اجتماعی یک متغیر وابسته است و  به متغیرهای مختلف و مستقل دیگری وابستگی دارد.

وی تصریح کرد: باید در استان کردستان با توجه به فرهنگ در مورد سرمایه‌های اجتماعی صحبت کنیم تا متناسب با آن بتوانیم سایر سرمایه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره را هم داشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رسانه یک واسطه بین مردم و مسوولین است و تمام تلاش مجموعه صدا و سیما در سطح  استان، این بوده که محور وحدت باشد.

عبدالملکی تصریح کرد: هرچه بتوانیم بین مسئولان وحدت و تعامل ایجاد کنیم در دستیابی به اهداف موفق‌تر عمل کرده‌ایم.

حرکت در مسیر توسعه اولویت رسانه ملی در استان است

وی اذعان داشت: گام برداشتن در مسیر توسعه اولویت شبکه استانی است و ما سعی کرده‌ایم که بیشتر مطالبات مردمی را مطرح کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اضافه کرد: پرداختن به مسائل و مطالبات مردم با هدف افزایش اعتماد مردمی و همچنین بیان اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های مختلف از اهداف تعیین شده در صدا و سیمای استان کردستان است.

عبدالملکی افزود: در بحث مطالبه‌گری یک برنامه راهبردی در صدا و سیمای استان تدوین شده و براساس آن بایدها و نبایدهای مطالبه‌گری در تولید محتویات رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مطابه‌گری نباید به دشمنی، سیاه‌نمایی و احساس تبعیض و غیره منجر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر