کد خبر: 976259
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
حمله به امنیت غذایی مردم ایران
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ارسال پرونده مربوط به ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به سم آفلاتوکسین به قوه قضائیه خبر داد و گفت: یک شرکت ایرانی، ۱۴۱ هزار تن ذرت‌آلوده را به قیمت ۳۲ هزار میلیارد خریداری کرده، اما هنوز از گمرک خارج نکرده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: موضوع واردات ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده که این روز‌ها سر و صدای زیادی به پا کرده سابقه‌ای سه ساله دارد و حرف اشتباهی هم نیست، ولی موضوع این است که این ذرت‌ها فقط وارد گمرک امام خمینی (ره) شده و طی این مدت اجازه خروج پیدا نکرده‌است، بنابراین نگرانی از بابت عرضه آن در شبکه توزیع و مصرف فرآورده‌های مرتبط با آن کاملاً بی‌مورد است.

وجود ۵۰۰ هزار تن ذرت در استان خوزستان که ۱۵۰ هزار تن آن دارای تأیید سازمان استاندارد و وزارت بهداشت بوده و ۱۴۰ هزار تن دیگر دارای آلودگی است و در انبار‌ها نگهداری می‌شود، موضوعی است که اخیراً اعلام آن از سوی امیر خجسته - نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس- موجب شد تا بار دیگر ماجرای ذرت‌های آلوده به میان آمده و در فضای مجازی شایعاتی در این رابطه مطرح و مردم را از مصرف ذرت نگران کند. روز گذشته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با «فارس»، در این خصوص گفت: با توجه به عدم‌تعیین تکلیف ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به سم آفلاتوکسین توسط وزرای کشاورزی، صنعت و اقتصاد این پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح از جمله قوه قضائیه ارسال می‌شود.

امیر خجسته افزود:‌کمیسیون اصل نود به وزارتخانه‌های مربوطه یک ماه فرصت داده بود تا ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده را تعیین‌تکلیف کنند، اما در این یک ماه اقدام خاصی از سوی این وزارتخانه‌ها انجام نشده‌است. این حجم از ذرت‌های آلوده هم باعث شده تا ظرفیت انبار‌های گمرک برای آن صرف شود و اینکه نگهداری آن‌ها موجب آلودگی در محیط نیز می‌شود.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس و نایب رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تا آخرین مرحله پرونده مربوط به ذرت‌های آلوده را پیگیری می‌کنیم. طبق تصمیم متخذه در نشست کمیسیون اصل نود بنا بر این شد تا ذرت‌های آلوده یا معدوم یا مرجوع یا به کشور ثالث فرستاده شود.

وی افزود: مسئولان امر در این جلسه عنوان کردند که معدوم کردن ۱۴۱ هزار تن ذرت‌آلوده حدود سه سال طول می‌کشد و مرجوع هم پس از سه سال به کشور مبدع امکانپذیر نیست از سوی دیگر بعید است که کشور برزیل ارجاع ذرت‌ها را قبول کند پس در نتیجه ارسال به کشور ثالث می‌ماند. خجسته تصریح کرد: پس از اینکه گمرک بندر امام ذرت‌ها را جزو اموال متروکه اعلام کرد سازمان اموال تملیکی اقدام به مزایده این ذرت‌ها کرد که اگرچه این کار در باره کالایی که به کشور نمی‌تواند وارد شود نباید صورت گیرد، اما این کار انجام شد و البته به فروش هم نرسید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
2
باید مسئولان مربوطه را بندازند داخل انبارها و تا تمام ذرت های آلوده را نخوردند اجازه خروج به آنها ندهند
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
اسم شرکتها وارد کننده که این حجم از پول رو حروم کردند تا ذرت بی کیفیت بخرند (و بقیه ش رو بذارند تو جیبشون) به ما بگید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار