کد خبر: 976230
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
مدعیان قهرمانی لیگ برتر امروز با انگیزه جبران نتایج دیدار قبلی خود به میدان می‌روند. در ادامه بازی‌های هفته دهم استقلال در آزادی از صنعت نفت آبادان پذیرایی می‌کند و سپاهان نیز در نصف جهان رودرروی تراکتورسازی زخم‌خورده قرار می‌گیرد. رسیدن به پیروزی برای هر کدام از این تیم‌ها ارزش زیادی دارد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبی‌ها برای آنکه به روند رو به رشد خود ادامه دهند قصد دارند با قربانی کردن نفت پنجمین پیروزی متوالی‌شان را جشن بگیرند. شاگردان استراماچونی با برد شیرینی که در تبریز به دست آوردند حالا خود را برای صعود در جدول رده‌بندی آماده کرده‌اند. برای رسیدن به این هدف هم راهی جز عبور از سد صنعت نفت ندارند و بازی خانگی فرصت خوبی است برای استقلال تا نشان دهد تغییرات ایجاد شده از سوی سرمربی ایتالیایی ثمربخش بوده است.

اعتماد به مهاجمان
استقلال شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد؛ پیروزی پرگل مقابل تراکتورسازی روحیه تیم را افزایش داده است، ضمن اینکه هواداران نیز به آینده استقلال امیدوار شده‌اند. آبی‌های ۱۵ امتیازی بعد از شکستن طلسم هشت ساله تبریز با خط حمله زهردار خود به مصاف نفت آبادان می‌روند. استقلال با ۱۶ گل زده بهترین خط حمله لیگ محسوب می‌شود و در بازی‌های اخیر دیاباته، قائدی و اسماعیلی در خط حمله موفق ظاهر شده‌اند. رسیدن به ترکیب ایده‌آل، اصلی‌ترین موضوع مطرح شده در نشست خبری پیش از بازی بود که استراماچونی اینگونه به آن پاسخ داد: «در اوایل فصل صحبت کردن درباره ترکیب راحت نیست، چون در هر بازی یک اتفاقی می‌افتد که ما مجبوریم یکسری بازیکن را به خاطر مصدومیت و محرومیت تغییر دهیم، ولی در بازی امروز احتمالاً همان ترکیب تراکتور باشد.» سرمربی استقلال همچنین نبرد با صنعت نفت را دشوار خواند: «صنعت نفت با توجه به بازیکنان ارزانی که دارد بهترین نتیجه را گرفته است. برای ما بازی سختی است، چون مدل بازی آن‌ها به شکلی است که می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز باشد. از زمانی که من در ایران هستم، بازی با صنعت نفت مهم‌ترین و سخت‌ترین بازیمان است، بازیکنان باید این موضوع را درک کنند.»

نفتی‌ها یک امتیاز بیشتر از استقلال دارند و آن‌ها نیز درست مثل میزبان خود به برد فکر می‌کنند. تیم اسکوچیچ اگر به این هدف برسد می‌تواند فاصله‌اش را با صدر جدول کاهش دهد. صنعت نفت عملکرد خوبی در خط دفاع داشته و در پنج بازی خارج از خانه فقط یک بار دروازه‌اش باز شده است. سرمربی کروات این تیم تاکنون ۱۰ بار به عنوان سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته، اما از آخرین باری که تیمش موفق به شکست آبی‌ها شده نزدیک به پنج سال می‌گذرد. مشکل مالی این روز‌ها اصلی‌ترین معضل نفت محسوب می‌شود و با اینکه سرمربی حقوقش را گرفته، اما وعده‌هایی که به بازیکنان داده شده هنوز محقق نشده است. دراگان اسکوچیچ با اشاره به تقابل دوباره با استقلال می‌گوید: «مقابل تیمی قوی و باسابقه بازی می‌کنیم که برای ما قابل احترام است. آن‌ها بعد از شروع بدی که داشتند، حالا شرایط خوبی دارند. از طرفی مشکلات ما مسائل مالی است و در کنار آن، مصدومیت‌هایی است که درگیر آن هستیم، مانند مصدومیت آل‌کثیر. من عادت دارم که با مشکلات کنار بیایم. ما به استقلال احترام می‌گذاریم، ولی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است.»

نبرد در زاینده‌رود
سپاهان در شرایطی میزبانی بازی بزرگ هفته را برعهده دارد که دو تساوی اخیر آن‌ها به ضرر این تیم تمام شده است. سپاهان ۱۹ امتیازی در جایگاه صدرنشین به مصاف تراکتورسازی می‌رود، اما شاگردان قلعه‌نویی اگر در بازی با سایپا و پارس جنوبی کمی دقت می‌کردند حالا فاصله امتیازیشان نسبت به دیگر رقبا بیشتر بود. امیر قلعه‌نویی در یکی، دو هفته اخیر با مصاحبه‌های تندی که انجام داده حواشی زیادی برای خود و تیمش ایجاد کرده تا جایی که به کمیته اخلاق نیز احضار شده است. امروز او مجبور است تیمی را راهی میدان کند که توانایی پایان دادن به طلسم تساوی‌های سپاهان داشته باشد. دفاع قوی برگ برنده سپاهان در این بازی است. آن‌ها تا اینجای کار تنها یک گل از حریفان دریافت کرده‌اند. در سوی دیگر نیز تیم مصطفی دنیزلی هنوز از شوک باخت خانگی به استقلال خارج نشده؛ پرشور‌ها انتظار داشتند در تبریز حداقل به آبی‌ها امتیاز ندهند، اما تصوراتشان درست از آب درنیامد تا تیم دوم جدول همچنان ۱۷ امتیازی باقی بماند. در صورتی که قرمز‌ها در این بازی نیز ناکام بمانند، نه تنها احتمال از دست دادن جایگاهشان وجود دارد، بلکه همچنان حسرت صدرنشینی به دلشان می‌ماند. نکته جالب این دیدار حضور هفت بازیکنی است که تجربه بازی در هر دو تیم را دارند (سعید آقایی، علیرضا نقی‌زاده، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، احسان حاج‌صفی و ساسان انصاری).

سایر بازی‌ها
روز پنج‌شنبه دیدار‌های هفته دهم پیگیری می‌شود؛ پیکان ۹ امتیازی میزبان سایپای ۹ امتیازی است. روز جمعه نیز چهار دیدار باقی مانده برگزار خواهد شد؛ ماشین‌سازی تبریز با سرمربی پرحاشیه‌اش در بنیان‌دیزل با ذوب‌آهن منصوریان مصاف می‌دهد. ذوبی‌ها بعد از چهار باخت، هفته پیش با غلبه بر شاهین نوار شکست‌هایشان را پاره کردند. شهرخودرو که با سرمربیگری گل‌محمدی نتایج خوبی کسب کرده در مشهد به جنگ پارس جنوبی می‌رود. نفت مسجدسلیمان در حالی به مصاف نساجی می‌رود که رضا مهاجری، سرمربی این تیم به صورت شفاهی استعفا داده است. در آخرین بازی هم شاهین بوشهر میزبان تیم قعرنشین جدول گل‌گهر سیرجان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار