کد خبر: 976160
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران خبرداد
مهدی چمران، با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی این روز را به معنای مقابله با ظلم و استبداد دانست و اظهار داشت: مبارزه با آمریکا که سرآمد مقابله با کفر و استکبار است نماد روز ۱۳ آبان است.
وی با اشاره به تاریخ مبارزاتی ایران با آمریکا خاطر نشان کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند دشمنی آمریکا با ایران به تسخیر لانه جاسوسی بر می‌گردد که این دشمنی از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آغاز و منجر به سقوط دولت مصدق شد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران تبعید حضرت امام راحل در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ را از دیگر رویداد‌های ۱۳ آبان دانست و گفت: اوج دشمنی آمریکا علیه ملت ایران به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد که شاه از ایران گریخت و ملت ایران را به گلوله بستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی علیه ایران را آغاز کردند.

چمران، جنایات آمریکا را علیه ملت ایران در ابعاد گوناگون مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پس از ناکامی آمریکا در جنایات خود علیه ملت ایران، استکبار جهانی نفوذ فرهنگی و فکری، و تحریم اقتصادی در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به مذاکرات برجام تصریح کرد: پس از ناکامی آمریکا، قضیه برجام را مورد توجه قرار دادند و با امضاء وزیر امور خارجه آمریکا و کشور‌های اروپایی این مهم را جشن گرفتند، ولی ترامپ به این تعهد پشت پا زد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه ترامپ هنوز مذاکره با ایران را دنبال می‌کند افزود: نظرشان این است که از طریق ترفند مذاکره، ایران را تسلیم کنند و به زانو درآوردند.

چمران، با اشاره به اینکه ملت ایران روی پای خود ایستاده و می‌ایستد گفت: ایران اسلامی در ابعاد گوناگون به اقتدار علمی، نظامی و اقتصادی دست یافته و این در حالی است که آمریکا به حدی افول و سقوط کرده که با شکست ترفندهایش در برابر ایران به زانو درآمده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در ابعاد وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی دارای شرایط مناسبی نیست افزود: آمریکا ضمن اینکه از نظر اقتصادی مقروض‌ترین کشور‌های جهان است از نظر نظامی دارای شرایط مناسبی نیست به‌گونه‌ای که پهپاد پیشرفته آنان در برابر پدافند ایرانی در خلیج فارس توسط رزمندگان شجاع و دانشمندان جوان ایرانی سرنگون می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب از بومی سازی ساخت سلاح‌های پیشرفته توسط دانشمندان جوان ایرانی خبر داد و بیان کرد: توانمندی ایران در ابعاد گوناگون ساخت انواع تجهیزات به جایی رسیده که هیچ قدرتی توان رویارویی نظامی با رزمندگان اسلام ندارد.

چمران، با اشاره به ابزار تحریم اقتصادی و نفوذ فرهنگی افزود: پس از شکست آمریکا در ابعاد نظامی و سیاسی، روی به تحریم اقتصادی و نفوذ فرهنگی و فکری کرد که در این سنگر هم آمریکا به شکست کشانده می‌شود.

وی با تاکید بر واکسینه شدن دانش آموزان و دانشجویان در برابر نفوذ فرهنگی و فکری گفت: دانش آموزان باید در برابر نفوذ فرهنگی دشمن واکسینه شوند و بدانند موقعی می‌توانند پیشرفت کنند که به خودشان متکی باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب، با قدردانی از تلاش رئیس قوه قضاییه در برخورد انقلابی با فساد افزود: رئیس قوه قضاییه کمربند مبارزه با فساد در ابعاد گوناگون محکم بسته و این مبارزه آغاز کرده است به‌گونه‌ای که تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال به بودجه کشور معادل یک سوم یارانه یکسال مردم و نصف شهر تهران زمین دولتی به دولت بازگردانده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر