کد خبر: 976136
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
به گزارش جوان آنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می‌گذرد. آن‌روز‌ها پیش‌بینی یک سال بعد مشکل و تا حدی نگران‌کننده بود.

آمریکا با تداوم یک سال فشار حداکثری به هدف اصلی‌اش که ازهم‌فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.

نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان شاخص مهم تأثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسید (۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی).

تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصاً اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

نهایتاً، ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به‌آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

ازحالا، تلاش‌ها در اقتصاد بایستی متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکاء بودجه دولت به نفت و ایمن‌سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمد‌های نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.
 
افزایش ۲۱درصدی قدرت پول ایران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
معلوم نیست جرا در مملکت ازاد است که هر مسولی هر جیز غلط و عوامفریبانه را به راحتی میتواند بگوید. با کدام عقل سلیم میتوان قبول کرد ارزش ریال 21 درصد افزایش یافته است؟ مگر اقتصاد به راه افتاده است مگر ارز هایی مانند دلار و یورو به قیمت های واقعی خودشان یعنی هر دلار هزار تومان و هر یورو 1200 تومان برگشته است؟ مگر کارخانه جات تولیدات داخل دارند و صادرات داریم؟ مگر تورم تک رقمی داریم؟ نتیجه جناب همتی به جز مزخرف حرف دیگری نداشته و ندارد. تا به کی باید مردم وجود همجین مقامهای تو خالی و مخرب را تحمل کنند. خداوند متعال از دولت روحانی نخواهد گدشت.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
300درصد كاهش پيدا كرد ، بعد از 6 ما 21 درصد پايين آمد !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار