کد خبر: 975960
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: بزرگترین خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند خطر تکفیری‌هاست و همه باید دست به دست هم بدهند که این خطر برطرف شود.

 آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازى در همایش نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های افراطی و تکفیری و راه‌های مقابله با آن که هم‌اکنون در سالت تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج در حال برگزاری است، از طریق ویدئوکنفرانس اظهار کرد: تشکیل این همایش پرشکوه را در این منطقه با حضور علمای اهل سنت و شیعه و مسؤولان به همه تبریک می‌گویم.

وی افزود: یقین داشته باشید شرکت در این برنامه و هر نوع فعالیت در آن جزء ذخایر قیامت خواهد بود و خداوند به این عمل صالح پاداش مناسب عنایت می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه بزرگترین خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر تکفیری‌هاست، گفت: اگر یک نگاه به جهان اسلام داشته باشیم همه جا تکفیری‌ها آتش روشن کرده‌ و برخی از کشورهای اسلامی را تبدیل به یک ویرانه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر آتش جنگ در سوریه خاموش شود 50 سال نمی‌توانند آن را درست کنند، در عراق، در یمن و در جاهای مختلف اینها آتشی را روشن کرده‌اند که دامن همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی را فرا گرفته است.

معظم‌له اذعان داشت: برای تکفیری‌ها شیعه و سنی فرقی نمی‌کند، در عراق بیشترین تخریب و کشته‌ها مربوط به شمال عراق است که عموما براداران اهل سنت هستند.

وی اذعان داشت: گروه‌های تکفیری خطری برای جهان اسلام هستند و در جاهایی که این آتش روشن نشده، خطر ناامنی وجود دارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در کشورهایی مانند ترکیه گاه و بیگاه تکفیری‌ها جنایت‌هایی را راه می‌اندازند و در بیرون کشورهای اسلامی هم خطر آنها محسوس است بنابراین یک خطر برای کل بشریت است و همه باید دست به دست هم بدهند که این خطر برطرف شود.

آیت‌الله مکارم تاکید کرد: برای مبارزه با تکفیر سه راه نظامی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد که البته راه‌های نظامی و سیاسی بدون راه‌های فرهنگی نتیجه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: باید طوری جهان اسلام را تبیین کرد که این یک انحراف از اسلام است و این با روح و جسم اسلام سازگار نیست تا جلب و جذب به این گروه‌ها انجام نشود.

آیت‌الله مکارم اضافه کرد: بعد از کنگره‌های جهانی که در قم طی دو سال داشتیم و علمای بزرگ از 80 کشور جهان اسلام شرکت داشتند خبر رسید که جذب و جلب داعش و امثال او کمتر شده و این یعنی کار فرهنگی اثر می‌گذارد.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در این همایش گفت: شما علما شخصیت‌ها و مسئولین باید دست به دست هم بدهید و در هر منطقه‌ای خطرات داعش و بیگانگی آنها با دین اسلام باید تبیین شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اسلام دین رحمت است ما شبانه روز در نمازها خدا را به رحمان و رحیم یاد می‌کنیم هر کاری که داعش می‌کند مغایر با اسلام و رحمانیت است و کشتار، تخریب، تحریف و این دست مولفه‌ها با دین اسلام سنخیت ندارد.

وی اضافه کرد: آنها می‌‌خواهند با این رویه اسلام را در دنیا از نظر عده‌ای بدنام کنند، این درحالی است که اسلام در حال پیشروی است ولی برخی اقدامات آنها به نوعی جلوی این پیشروی را می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم افزود: ما باید به نحوی عمل کنیم و اقدامات فرهنگی انجام دهیم که اینها جدا از اسلام هستند و دین اسلام دین رحمت است.

وی اضافه کرد: البته این مسئله که اسلام دین رحمت است در جهان روشن می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اذعان داشت: در چچن نیز که اخیرا علمای اسلام جمع شدند، شیخ الازهر هم حضور پیدا کرد و گفت که تکفیری‌ها جزء اسلام نیستند و جز هیچ مذهبی محسوب نمی‌شوند.

انتهای پیام/2330/71/ی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر