کد خبر: 975953
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
یک روزنامه کویتی به نقل از منبعی در وزارت خارجه ایران نوشت: تهران پاسخ مثبتی از سوی عربستان سعودی و بحرین به نامه رسمی‌اش به این دو کشور درخصوص «طرح صلح با همسایگان» دریافت کرده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان طی نامه‌ای به سران کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین عراق خواستار همکاری آن‌ها در طرح صلح پیشنهادی ایران برای تأمین صلح و ثبات در منطقه شده است.

این سخنگو تصریح کرد: «پس از ارائه "پویش صلح هرمز" توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشور‌های یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آن‌ها در پردازش و اجرای آن شدند.»

در همین راستا، روزنامه «الجریده» کویت نوشت: ایران در اقدامی بی‌سابقه، نخستین نامه مکتوب خود به عربستان سعودی و بحرین را از طریق کویت ارسال کرد که در آن، طرح ابتکاری خود برای تامین امنیت ناوبری در تنگه هرمز و طرحش برای برقراری صلح با تمامی همسایگانش در منطقه را پیشنهاد داده است.

این روزنامه به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران، نوشت: ایران دو نامه را به دستیار وزیر خارجه کویت تحویل داده که توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امضا شده که در خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین است.

این منبع افزود: ایران این امر را از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری کرده و واکنش مثبت کشور‌های منطقه در این زمینه، به‌ویژه درخصوص تامین امنیت ناوبری در تنگه هرمز، برقراری صلح در منطقه و حل و فصل اختلافات با همسایگان، را دریافت کرده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار