کد خبر: 975908
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
به آقای ظریف (در زمان تصویب برجام) گفتم می‌شود یک بند راجع به فسخ توافق را در برجام به ما نشان دهید؟ اگر امریکا قرارداد را فسخ کرد تکلیف چیست؟ آقای ظریف عصبانی شد و گفت که «اگر» چیست؟ ۱۲ سال است همین حرف‌ها را می‌گویید که توافق نشد. ما اعتماد داریم و توافق کردیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر دیروز در ویژه برنامه «مواجهه امروز ما با امریکا» که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ایران و امریکا امروز در هماورد سنگین و بزرگی با هم قرار دارند که خیلی جدی است. وی با بیان اینکه برای هر دو طرف، همه گزینه‌ها روی میز است، گفت: اینکه امریکایی‌ها می‌گویند همه گزینه‌ها درباره ایران روی میز است، این موضوع از طرف جمهوری اسلامی هم صادق است و اینطور نیست که فقط آن‌ها میز داشته باشند؛ ما هم میز داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امریکا گزینه‌های خود را به تناسب شرایط داخلی دولت‌های ایران تنظیم می‌کند، گفت: اگر ما گفتیم دیپلماسی، آن‌ها هم جنگ را در عرصه دیپلماسی دنبال می‌کنند.

اگر کسی دلخوش باشد که دو طرف، پای میز مذاکره می‌نشینند و آشتی می‌کنند تصور باطلی است. نقوی حسینی با بیان اینکه ایران تا کنون چندین بار از گزینه دیپلماسی استفاده کرده است، به مذاکرات منتهی به برجام اشاره کرد و گفت: حرف دولت به‌عنوان منتخب مردم این بود که گره مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی است و ماهیت آن سیاسی است؛ درحالی که رهبر انقلاب بار‌ها گفتند که ریشه مشکل، داخلی است و ماهیت اقتصادی دارد. وی، خلف وعده امریکا در عمل به تعهدات برجامی را بازخوانی کرد و با اشاره به شکل‌گیری کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم گفت: در کمیسیون ویژه برجام به آقای ظریف گفتم شما دیپلمات هستید و ما هم دیپلمات هستیم. شما اگر به همین میدان بهارستان بروید و بگویید خانه ۶۰ متری برای اجاره نیاز دارم، یک مبایعه‌نامه چند صفحه‌ای در مقابل شما می‌گذارند که چند بند آن راجع به فسخ قرارداد است.

نقوی حسینی ادامه داد: به آقای ظریف گفتم می‌شود یک بند راجع به فسخ توافق را در برجام به ما نشان دهید؟ اگر امریکا قرارداد را فسخ کرد تکلیف چیست؟ آقای ظریف عصبانی شد و گفت که اگر چیست؟ ۱۲ سال است همین حرف‌ها را می‌گویید که توافق نشد. ما اعتماد داریم و توافق کردیم.

عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم، به خروج امریکا از برجام اشاره کرد و گفت: وقتی امریکا از برجام خارج شد، دستگاه دیپلماسی هیچ اهرمی در برجام را پیدا نکرد و درنهایت به قانون پیمان مودت استناد کرد که سال ۱۳۳۴ بین ایران و امریکا بسته شده بود و با استفاده از آن، نسبت به خروج امریکا از برجام شکایت کرد. نقوی حسینی، در ادامه، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مواجهه ایران و امریکا را مسئله نفوذ دانست و گفت: طرح موضوع نفوذ، ناشی از توهم توطئه نیست، بلکه بسیار جدی و واقعی است، تا جایی که نفوذ در بیخ گوش برخی آقایان و در منزل آن‌ها وجود دارد. گزارش‌هایش را ما دیده‌ایم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسين
|
Germany
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
امريكا هم خيلى خيلى به شما اعتماد دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار