کد خبر: 975839
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
مناطق اقیانوس هند و آرام از اهمیت بالایی برای آمریکا برخوردار هستند. به همین دلیل، وظیفه آمریکا این است که شرکای خود در منطقه را افزایش دهد و ائتلاف‌ها را تقویت کند.
آزاده سادات عطار
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، پنتاگون تصمیم گرفته است تا حضور نظامی آمریکا در اقیانوس آرام و هند را توسعه دهد و نیرو‌های بیشتری به این مناطق اعزام کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «مارک اسپر» در دیدار با «لیندا رینولدز» همتای استرالیایی خود به خبرنگاران گفت: «راهبرد دفاع ملی ما تایید می‌کند که مشغله اصلی ما مناطق اقیانوس هند و آرام باشد و برای اجرای این راهبرد باید نقش فعالتری در منطقه داشته باشیم. به همین دلیلباید نیرو‌های بیشتری به این نقاط بفرستیم.»
وزیر دفاع آمریکا که برای نخستین بار پس از فعالیت در این سمت به استرالیا سفر کرده بود، تاکید کرد: «مناطق اقیانوس هند و آرام از اهمیت بالایی برای آمریکا برخوردار هستند. به همین دلیل، وظیفه آمریکا این است که شرکای خود در منطقه را افزایش دهد و ائتلاف‌ها را تقویت کند.»

اسپر همچنین چین را بزرگترین تهدید برای کشور‌های غربی از دیدگاه آمریکا اعلام کرد و از کشور‌های اروپایی خواست به هشدار‌های واشنگتن درباره توسعه نظامی و اقتصادی چین با جدیت توجه کنند.
حضور نظامی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام از این جهت اهمیت دارد که مواردی که اهداف آمریکا را در نقاط یاد شده تهدید می‌کنند، افزایش یافته اند. از این رو واشنگتن، گردآوری منابع وکشور‌های هم‌پیمان در راستای اقدام نظامی و حضور دیپلماتیک موثر علیه رقبا و دیگر تهدید‌ها را در دستور کار قرار داده است. به عبارتی فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام و هند در حال تشکیل ائتلافی جدید است تا با به کار گیری فن‌آوری‌های جدید و استفاده از قابلیت‌های هر چه بیشتر، ماموریت خود را در این منطقه اجرایی کند. «فیل دیویدسون» رئیس این برنامه می‌گوید که چنین ماموریتی، راهبری رقابتی را با هدف بازدارندگی دنبال می‌کند. به این ترتیب که هم‌پیمانان را به هم پیوند دهد و دشمنان را محاصره کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار