کد خبر: 975817
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر:
قدیر آرمیان گفت :به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی بیش از ۵۵۰ برنامه در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
محمدرضا عباسی

قدیر آرمیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر در نشستی با خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی بیش از ۵۵۰ برنامه ویژه با همکاری دستگاه ها و ادارات شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شد .

آرمیان با اشاره به اهداف نامگذاری هفته تربیت بدنی، افزود :هفته تربیت بدنی که از۲۶مهرتا دوم آبان ماه نام گذاری و تعیین شده ،به منظور آشنایی اقشار مختلف جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه،خانواده و هدایت اقشار مختلف جامعه به سوی ورزش همگانی، با برنامه‌های متعدد در اقصی نقاط شهرستان اسلامشهر به اجرا درآمد .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان اسلامشهر ۴۸ هیئت ورزشی وجود داردوجمع زیادی از شهروندان نیز در رشته ورزش همگانی فعالیت دارند،جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر ورزشکاران رشته های ورزشی و رده های سنی مختلف از آقایان و بانوان به صورت حرفه ای، قهرمانی و همگانی ورزش می کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسلامشهر شهرستان اسلامشهر ،با اشاره به اینکه در زندگی ماشینی امروز ورزش یکی از ضروری ترین مسائل زندگی همگانی محسوب می شود ،بیان کرد: اداره ورزش و جوانان اسلامشهر، همه ساله برنامه های فرهنگی ورزشی متعددی برای گرامیداشت هفته تربیت بدنی برنامه ریزی می کند ،که با همکاری سایر دستگاههای اجرایی شهرستان به مرحله اجرا در می آید .

وی با اشاره به وجود ۳۴ فضای ورزشی دولتی تحت پوشش اداره ورزش و جوانان در اسلامشهر، تاکید کرد: در حال حاضر در ۷ پایگاه قهرمانی در رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، والیبال ،بسکتبال، تنیس روی میز، دو میدانی و ورزش های رزمی ورزشکاران به صورت تخصصی تحت نظر مربیان برجسته فعالیت ودر مسابقات مختلف بین المللی شرکت می کنند .

آرمیان تصریح کرد:علی رغم همه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در طی سالهای گذشته،سرانه ورزشی در شهرستان اسلامشهر به ۴۸ سانتی‌متر رسیده که نسبت به شهر تهران که تقریباً این سرانه ۳۵ سانتیمتر است ،از وضعیت مناسبی برخوردار ایم،در حالی که نسبت به استاندارد کشور که یک متر و بیست سانتی متر است ،فاصله زیادی وجود دارد .

وی با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر به عنوان شهر حافظان قرآن و مدال آوران و قهرمانان ورزشی شناخته شده، تاکید کرد: علی رغم تمام کمبودها و کاستی ها از لحاظ امکانات و فضاهای ورزشی، استعدادها و پتانسیل های بالقوه ای در رشته های مختلف وجود دارند که، حتی در سطح بین‌المللی و جهانی فعالیت می‌کنند و همواره به نمایندگی از جامعه ورزش کشور پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی به اهتزاز درمی‌آورند.

رئیس اداره ورزش شهرستان اسلامشهر، افزود :به طور مثال با توجه به عدم وجود مجموعه برای رشته قایقرانی در شهرستان اسلامشهر، تعدادی از ورزشکاران اسلامشهری،عضو تیم ملی قایقرانی جمهوری اسلامی هستند و غالباً در اکثر مسابقات مدال آور بوده اند .

وی با اشاره به طرح های مجموعه شهرستان برای حمایت از قهرمانان و مدال‌آوران ملی، اظهار کرد :با تصویب شورای شهر اسلامشهر در راستای تجلیل و حمایت از مدال آوران مسابقات ملی و جهانی در قالب طرحی که از سوی کمیسیون فرهنگی و ورزشی این شورا تهیه و به تصویب اعضای شورا رسیده و در چهارچوب ضوابط و شرایط تعیین شده ،مجوز تراکم تشویقی برای احداث بنا به این افراد اعطا می شود، که بنابر اظهارات مسئولان و متولیان، این نوع تجلیل در هیچ نقطه از کشور نبوده و بی نظیر ابتکاری است.

آرمیان با تاکید بر وجود بیش از ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده در شهرستان اسلامشهر و کسب رتبه نخست استان تهران در این زمینه ،خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم و احداث فضاهای ورزشی مورد نیاز و تکمیل پروژه های نیمه تمام، می توان زمینه موفقیت هر چه بیشتر ورزشکاران اسلامشهری را افزایش داد، البته در حال حاضر تعداد قهرمانان و مدال آوران این شهرستان در رقابت های مختلف جهانی، بیش از اندازه مدال آوران برخی از استان های کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر