کد خبر: 975717
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
وزارت خارجه امریکا بخش عمرانی ایران را هم تحریم کرد تا نشانی باشد بر اینکه سیاست فشار حداکثری امریکا هیچ خط قرمزی مقابل ایران برای خود قائل نیست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تحریم‌های جدید امریکا البته چیز جدیدی نیست و صرفاً تلی روی انباشت تحریم‌های قبلی است که شکل و شمایل آن‌ها تغییر می‌کند با این امید که رفتار ایران تغییر کند. همزمان با جشن هالووین در امریکا که نماد آن کدویی توخالی با شکل و شمایل هولناک برای ترساندن است، دولت ترامپ امیدوار است با نقاشی چشم و دهان جدید برای تحریم‌های قبلی، ترسی جدید به ایرانیان القا کند. همزمان وزیر خارجه ایران نیز در توئیتی نوشت: هدف قرار دادن کارگران عمرانی توسط تروریسم اقتصادی تنها نشان‌دهنده شکست حداکثریِ فشار حداکثری است.

وزارت خارجه امریکا روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام کرد. در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است: «تحریم‌های جدید در راستای حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران تدوین شده است. این تحریم‌ها همچنین توان ایران برای کاستن از زمان گریز لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را محدود می‌کند و مانع از بازطراحی سایت‌های هسته‌ای ایران به منظور فعالیت‌های حساس می‌شود.»

بهانه تحریم‌های جدید نیز مانند قبل، سپاه پاسداران است که حضور آن در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، دولت امریکا را نگران کرده است. در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است: «بخش ساخت و ساز در ایران که به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و در راستای منافع این نهاد است، به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری امریکا افزوده شد.»

امریکا همچنین از تحریم چهار ماده راهبردی به عنوان موادی که در برنامه هسته‌ای، نظامی و موشکی ایران استفاده می‌شود، خبر داد. در اطلاعیه وزارت خارجه امریکا آمده است: «با این اقدامات، ایالات متحده به کارزار وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی بر ایران ادامه می‌دهد و هدف از این کارزار تغییر بنیادی رفتار ایران، مسدود کردن تمامی مسیر‌های منتهی به دستیابی آن به تسلیحات هسته‌ای و پایان دادن به حمایت ایران از تروریسم و فعالیت‌های مخرب در منطقه است». پیش‌تر، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز گفته بود که وزیر خارجه آن کشور مصمم به اجرای قوانین موجود در شناسایی ساخت و ساز‌های تحت کنترل سپاه پاسداران و همچنین عدم دسترسی این نهاد به مواد استراتژیک مورد نیاز برنامه‌های هسته‌ای، نظامی، یا موشکی بالستیکی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان وزارت خارجه امریکا معافیت‌های مربوط به همکاری هسته‌ای صلح آمیز با ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید کرد. به این ترتیب شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی می‌توانند در بازطراحی رآکتور هسته‌ای اراک یا تحقیق و توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز با ایران همکاری کنند؛ اقدامی که شرکت‌های اروپایی حتی با وجود معافیت‌ها از آن سرباز می‌زنند. همزمان محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در توئیتی به تحریم‌های جدید امریکا واکنش نشان داد و نوشت: «هدف قرار دادن کارگران عمرانی با تروریسم اقتصادی فقط تنها نشان‌دهنده شکست حداکثریِ فشار حداکثری است. امریکا می‌تواند هر مرد، زن و کودکی را تحریم کند، ولی ایرانیان هرگز تسلیم زورگویی نمی‌شوند. امریکا به جای اینکه شرایط خودش را سخت‌تر کند باید سیاست‌های شکست خورده را ر‌ها کرده و به برجام بازگردد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
1
تحریم های هالووینی غربی ها به تنهایی قادر به ترساندن مردم ایران نیست بلکه با ایجاد وحشت توسط غرب ذلیلان از تصویب نشدن FATF است که موجب ایجاد فضای دو دستگی (جنگ- صلح) و راه بابی مجدد از ما بهتران. به کرسی های مجلس و ریاست جمهوری خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار