کد خبر: 975711
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
بیانات رهبر معظم انقلاب درباره علامه اقبال لاهوری به زبان اردو ترجمه شد. «اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلابی» پیش از این از سوی نشر صهبا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، چهاردهمین «گفتار» از مجموعه گفتار‌های انتشارات صهبا به بیانات مقام معظم رهبری درباره علامه اقبال لاهوری، اندیشمند پاکستانی، اختصاص دارد. این اثر که با عنوان «اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلابی» حدود یک سال پیش منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، اخیراً به زبان اردو ترجمه و در کشور پاکستان منتشر شده است.

مقام معظم رهبری در تعدادی از سخنرانی‌های خود، به مناسبت‌های مختلف، از اقبال لاهوری اسم می‌آورند و نکاتی درباره شخصیت یا افکار او بیان می‌کنند، اما فقط یک سخنرانی است که موضوع محوری آن، اقبال است: سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه اقبال لاهوری، در اسفند ۱۳۶۴. اهمیت این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام در نگاه رهبر معظم انقلاب باعث شد گفتاری از مجموعه گفتار‌های صهبا، به این سخنرانی مهم و جامع اختصاص یابد.

رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف به وجوه مختلف شخصیتی علامه اقبال لاهوری اشاره کرده‌اند و سروده‌های این اندیشمند جهان اسلام به زبان فارسی را از «معجزات» شعر خوانده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار