کد خبر: 975647
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
هفته‌ای که گذشته تنیس روی میز ایران صاحب مدال‌های رنگارنگ دیگری شد که باز هم این رشته را سر زبان‌ها انداخت. هفته خوش تنیس روی میز ایران با رقابت‌های اپن بین المللی عمان که ورزشکاران کشورمان موفق به کسب یک مدال نقره تیمی و دو مدال برنز انفرادی شدند آغاز شد. امین احمدیان، سیدمحمد موسوی طاهر و محمدجواد سهرابی با هدایت میعاد مکیف سرمربی تیم ملی جوانان به این موفقیت رسیدند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اما در شهر ووادیسواوو لهستان و در مهمترین رویداد نوجوانان جهان، تنیس روی میز ایران موفق شد عنوان دیگری به اولین‌های خود اضافه کند و با کسب دو مدال طلای تیمی و دونفره نوجوانان دنیا، تنیس روی میز کشورمان را طلای کرد. نوید شمس در رقابت‌های ۲۰۱۹ جهان موفق شد در بخش تیمی و دونفره ایران و آسیا را صاحب دو مدال ارزشمند کند کار بزرگی که برای نخستین بار از سال ۲۰۰۴ و از اولین دوره این رقابت‌ها رقم خورده است. او پیش‌تر نیز ۲ مدال طلای مسابقات انفرادی هوپس جهان را به خودش اختصاص داده بود تا موفق به کسب ۴ طلای مسابقات جهانی شود.

اگر به تاریخچه مسابقات نوجوانان جهان نگاهی بیاندازیم برخی بزرگان تنیس روی میز حال حاضر جهان در این رقابت‌ها حضور داشتند مثل قهرمانی شوشین برترین بازیکن این روز‌های جهان از چین در قهرمانی سال ۲۰۰۴ نوجوانان جهان در پرتغال، کسب مدال طلای ۲۰۰۵ این بازی‌ها توسط کنتا ماتسودیرا از ژاپن و، اما مسابقات ۲۰۰۶ صربستان برای ایران تفاوت زیادی داشت. حضور نوشاد عالمیان از کشورمان در ترکیب تیم منتخب آسیا که بعنوان قهرمانی منجر شد. در رقابت‌های انفرادی نوشاد موفق شد در بخش انفرادی رتبه نهم را بدست آورد و جالب اینکه در این رقابت‌ها نیوا کوکی بازیکن مشهور ژاپنی رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد.
اما در دوره‌های بعدی تا سال ۲۰۱۸ ایران نماینده‌ای نداشت تا اینکه سال گذشته رادین خیام با عضویت در تیم منتخب آسیا عنوان دومی و مدال نقره تیمی را برای کشورمان به ارمغان آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار