کد خبر: 975626
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
استاندار اصفهان:
دکترعباس رضایی گفت: بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که با اصلاح الگوی کشت باید درست شود، زمان کشت غرقابی گذشته است.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، استاندار اصفهان در آیین افتتاح جشنواره طلای سرخ شهر دِهَق اظهار داشت: این جشنواره باعث رونق کشاورزی منطقه و درآمد برای قشر روستایی خواهد شد، اما مهمتراز جشنواره طلای سرخ، تفکر ایجاد طلا بین شماست.

دکترعباس رضایی بیان نمود: استان پهناور اصفهان ازظرفیتهای بلقوه خوبی برخوردار است ودر جای جای این دیارمحصولات زراعی وباغی گشت وتولید می شود که با جهت دهی نهایت بهروری را داشته باشیم مانند جشنواره انار، انگور ، خربوزه ،گل محمدی و... که همه فرصتی هستند تامحصولات زراعی وباغی استان رامعرفی کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره طلای سرخ گفت: اقلیم و شرایط استان مثل سال‌های گذشته نیست و زمین در حال گرم شدن است و نظام استکباری نیز دنبال این نیست که در جهت کم کردن گازهای گلخانه‌ای اقدام کند و این ما را بر این می‌دارد که شرایط خود را تغییر دهیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: سال‌های پیش برف در منطقه ذخیره می‌شد ولی امروز از برف و لایه‌های برف خبری نیست، محدودیت زیادی در مورد آب داریم و وظیفه ما سازگاری با کم‌آبی است؛ شعار ما و تلاشمان این است که یک قطره آب بیشتر به استان بیاوریم و یک قطره آب کمتر مصرف کنیم.

رضایی از اقدامات دیگری که در مورد آب انجام شده خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی و همدلی بین نمایندگان استان با مدیریت استان، آب بیشتری را به استان خواهیم آورد، بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که با اصلاح الگوی کشت باید درست شود، زمان کشت غرق‌ابی گذشته است.

وی با تشویق کشاورزان برای کشت گلخانه‌ای تصریح کرد: برای کشت گلخانه‌ای هیچ محدودیتی نداریم و با اعطای وام ۹ درصدی از کشاورزان گلخانه‌ای حمایت می‌کنیم، شهرستان تیران توانسته در جهت کشت گلخانه‌ای پیشرفت داشته باشد، به طوری که در خیلی از جاها با کمبود نیرو مواجه شده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که دشمن می‌خواهد بگوید شما دچار مشکل هستید و به همین دلیل است که ما با برگزاری این جشنواره‌ها می‌خواهیم بگوییم سنگ شما به هدف نخورده و تیرتان خطا رفته است. ما می‌گوییم که زندگی، تولید و رونق تولید جاری است.

رضایی کشت زعفران را در استان در ابتدای راه خواند و گفت: مهم‌ترین مساله، کیفیت است و رقابت باید توأم با رفاقت باشد؛ بسته‌بندی‌های زیبای زعفران باعث پیشرفت فروش و بازاریابی خواهد بود و از جوانان هم می‌خواهم که برای برند زعفران استان فکر کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار