کد خبر: 975611
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
رئیس جمهور سوریه با فریب نامیدن عملیات کشتن سرکرده داعش با تمسخر گفت: ترامپ بهترین رئیس جمهور آمریکاست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با فریب نامیدن عملیات ادعایی آمریکا در کشتن سرکرده داعش اعلام کرد: بغدادی در زندان‌های آمریکا در عراق بود و او را به منظور بازی کردن این نقش از زندان بیرون آوردند.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه اطلاعی از اینکه آیا واقعا عملیات کشتن بغدادی انجام شده است یا خیر ندارد، گفت: من عملیات قتل بغدادی را از رسانه‌ها شنیدیم و هیچ ارتباطی با آن نداشتیم.

بشار اسد در مصاحبه با شبکه‌های «السوریه» و «الاخباریه السوریه» امروز پنجشنبه اعلام کرد دمشق هیچ ارتباطی با مسأله کشتن بغدادی ندارد و مهمتر از آن، این است که حتی نمی‌داند این عملیات انجام شده است یا خیر.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: سناریویی که آمریکا برای عملیات کشتن ابوبکر بغدادی تروریست، سرکرده داعش منتشر کرد، بخشی از فریب‌های آمریکاست و ما نباید هر آن چیزی که آن‌ها می‌گویند را تأیید کنیم؛ مگر آنکه مدرک بیاورند.

بشار اسد با بیان اینکه بغدادی تنها یک فرد بوده گفت: معتقدم بزودی او را با نامی دیگر و یا فردی دیگر تعویض می‌کنند و شاید هم داعش را طبق نیاز، با عنوانی دیگر باز تولید کنند؛ اما تفکر همان است و استفاده کننده و گرداننده این‌ها همان آمریکاست.

وی همچنین بار دیگر تأکید کرد سوریه هیچ ارتباطی با عملیات نظامی که گفته می‌شود بغدادی در آن به هلاکت رسیده، ندارد.

بشار اسد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملیات ترکیه در خاک سوریه گفت: ترکیه نماینده واشنگتن در این جنگ است و در صورتی که با تمامی وسائل از سوریه خارج نشود، گزینه‌ای بجز جنگ باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه ورود ارتش سوریه به مناطق شمالی کشور به منزله ورود دولت با تمامی ابزار‌های خود است، گفت: ارتش به اکثر مناطق ورود کرده؛ اما این مسأله هنوز کامل نشده است.

بشار اسد با بیان اینکه هدف نهایی، بازگشت به اوضاع پیشین که همان کنترل کامل مناطق در دست دولت است، گفت: بیشتر کُرد‌ها پیوسته روابط خوبی با دولت دارند و تفکراتی ملی گرایانه را مطرح می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های آمریکا، به تمسخر گفت: ترامپ بهترین رئیس جمهور آمریکاست؛ چرا که شفاف می‌گوید ما خواهان نفت هستیم. این، حقیقت سیاست آمریکاست.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: ما، روس‌ها و ایرانی‌ها وارد جنگی نظامی و سیاسی یکسان شده ایم.

بشار اسد تصریح کرد: ما با روسیه و ایران بر سر موعد مشخص عملیات ادلب توافق کردیم و این عملیات چند بار به علل نظامی و یا سیاسی به تعویق افتاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار