کد خبر: 975472
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
هفت سال پیش، وقتی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی سفر کردند ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به این استان اختصاص یافت. اعتبارات اختصاصی سفر رهبری در قالب یک‌هزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه به استان ابلاغ شد
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ بود که سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برکات زیادی برای این منطقه به همراه داشت. سفری که با استقبال بی‌نظیر و باشکوه مردم استان همراه بود و به عنوان نقطه عطفی توانست مصوبات و اعتبارات خوبی به همراه داشته و باعث تحولات عظیمی در خراسان شمالی شود. در کنار تمام اقداماتی که تاکنون انجام شده است حالا رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خراسان شمالی از نهایی شدن ۲۵ میلیارد تومان توافقنامه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در حوزه نوسازی مدارس خبر داده است که خبر خوشی برای فرهنگیان این استان است.

هفت سال پیش، وقتی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی سفر کردند ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به این استان اختصاص یافت. اعتبارات اختصاصی سفر رهبری در قالب یک‌هزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه به استان ابلاغ شد تا در فصل‌های کشاورزی، آموزشی، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل، عمران شهری و روستایی هزینه شود. ناگفته نماند که از مجموع پروژه‌ها، ۸۶۰ پروژه روستایی بود و در میان آن‌ها باید یکی از آثار و برکات این سفر را گازرسانی به ۴۱۰ روستای استان در نظر داشت که بیشتر آن‌ها در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار داشتند. بعد از آن در حوزه‌های مختلف، اقدامات زیادی صورت گرفت و حالا رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خراسان شمالی اعلام کرده که ۲۵ میلیارد تومان توافقنامه از محل اعتبارات سفر مقام معظم‌رهبری در حوزه نوسازی مدارس نهایی شده است.

اعتبارات فراتر از تعهدات
روز گذشته رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی با اشاره به تعهدات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی به تسنیم گفته بود: «تا الان حدود ۲۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از تعهدات دور دوم سفر ریاست جمهوری به خراسان‌شمالی تخصیص پیدا کرده که حدود ۳۵ میلیارد تومان از این رقم مربوط به تعهدات سفر گذشته دولت به استان است.» حسن پارسی‌پور با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این استان تأکید کرد: «اعتبارات تخصیص یافته به استان در سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی بسیار فراتر از آن چیزی بود که تعهد شده بود، اما امیدواریم برای سال‌جاری با تعامل و هماهنگی صورت گرفته با دفتر پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری باز‌هم خیر و برکت این سفر شامل حال خراسان‌شمالی شود.» وی با بیان اینکه با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان، ۴۰ میلیارد تومان توافقنامه جهت اجرا نهایی شده است، افزود: «از ردیف اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای سد گلمندره ابلاغ شده است. ضمن اینکه ۲۵ میلیارد تومان توافقنامه هم در حوزه نوسازی مدارس نهایی شده است.»

افتتاح مجتمع فرهنگی برای مددجویان
چندی پیش مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز از جذب ۹۲ درصدی اعتبارات این سفر خبر داده و گفته بود که از ۴۱ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان در حوزه این نهاد، ۳۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان معادل ۹۲ درصد جذب شد. عباس اهرابی تأکید کرد: «با اعتبارات این سفر مبارک، سه مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های شیروان، اسفراین و فاروج افتتاح و ۲ هزار جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد.» یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی این بود که از اعتبارات این سفر، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش عمرانی اختصاص یافت که به اندازه شش سال اعتبارات استان است. در همین رابطه، احداث بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی امام‌حسن (ع) در بجنورد و بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان، تعمیر و تجهیز مراکز درمانی بیمارستان بنت‌الهدی و تکمیل کلینیک درمانی سپاه جواد‌الائمه (ع) بجنورد هم از اهم پروژه‌های مربوط به اعتبارات سفر رهبری است. همچنین کمک به تکمیل آب‌رسانی بجنورد، تکمیل سد‌های گلیل، سومبار و چندیر، احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت بجنورد، برق رسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و احداث سالن‌های ورزشی از دیگر پروژه‌هاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار