کد خبر: 975323
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی- سفید تأکید کرد که نشست روز دو شنبه او با بنیامین نتانیاهو در راستای مذاکرات برای تشکیل کابینه جدید نتیجه‌ای در پی نداشته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت ۴۰ روز از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، رهبران احزاب این رژیم نتوانسته‌اند بر سر تشکیل کابینه ائتلافی به نتیجه برسند. روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از بنی گانتس نوشت که دیدارش با بنیامین نتانیاهو هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است. گانتس تصریح کرد که امیدوارم مذاکرات بعدی نتیجه‌بخش باشد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی اشاره کرد که هدف حزب متبوعش تشکیل دولتی گسترده برای رسیدگی به اوضاع امنیتی است نه مصونیت‌بخشی به هیچ شخصی. بنی گانتس تأکید کرد: «حزب لیکود اصرار دارد نماینده احزاب راست باشد و به این حزب و رئیس آن مصونیت داده شود». ائتلاف آبی- سفید اعلام کرده که دیدار گانتس با آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما، مثبت بوده و بر سر برگزاری دیداری دیگر توافق حاصل شده است. ناکامی احزاب اسرائیلی بر سر تشکیل کابینه ائتلافی درحالی است که نتانیاهو هفته گذشته پس از ناکامی در تشکیل کابینه از سمت نخست‌وزیری استعفا داد و بنی گانتس مسئول تشکیل کابینه شده است.

باتوجه به تضاد منافع احزاب، تاکنون نشست‌های متعدد برای رسیدن به توافق در این زمینه ناکام مانده است و به نظر می‌رسد درصورت شکست گفت‌وگوها، انتخابات مجددی برگزار شود. از سوی دیگر، اتحادیه عرب شامگاه دو شنبه در نشستی بر ضرورت تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و اهمیت نقش این تحریم‌ها در تحت فشار قرار دادن مقامات این رژیم و دستیابی ملت فلسطین به حق و حقوق قانونی خود تأکید کرد. به گزارش روزنامه عربی الجدید، اتحادیه عرب در بیانیه خود همچنین بر ادامه اتخاذ چنین اقدامات قانونی در راستای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایان دادن به آن تأکید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار