کد خبر: 975232
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
مهندس سید مصطفی علوی گفت: در راستای مدیریت شراکت‌ها و ارتباطات با تامین کنندگان و پیمانکاران، ارزیابی عملکرد و توسعه هم افزایی و بهبود کیفیت خدمات آنها، کمیته تامین کنندگان از شهریور سال ۹۲ با یازده عضو تشکیل و تا کنون ۱۷۵ مصوبه در این حوزه اجرایی شده است.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، این شرکت در راستای دستیابی به اهداف تعالی سازمانی با تشکیل یازده کمیته تخصصی ومشارکت کارکنان خود، در حال پیاده سازی و نهادینه کردن مدل سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت کشور است که یکی از این کمیته‌های یازده گانه کمیته تامین کنندگان می‌باشد.
سید مصطفی علوی، افزود: از زمان تشکیل کمیته تامین کنندگان تا کنون ۱۱۷ جلسه برگزار و ۱۷۵ مصوبه پیگیری شده است و همچنین ۵ اقدام اصلاحی ناشی از خود ارزیابی نیز در سال گذشته اجرایی گردید.
وی، تصریح کرد: با شناسائی و نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، زمینه‌های قابل بهبود شرکت مشخص گردید و پروژه‌های بهبود حوزه تامین، در راستای اهداف استراتژیک تامین با کیفیت و بهنگام، بهبود فرآیند برون سپاری و توسعه زنجیره تامین مبتنی بر فرآیند مدیریت تامین و زیر فرآیند‌های برآورد، ارزیابی پیمانکاران و تامین کنندگان، انتخاب پیمانکاران و عقد قرارداد، بازرسی کالا، تامین و خرید کالا صورت پذیرفت.
علوی، تدوین دستورالعمل نحوه ارزیابی و انتخاب پیمانکاران نمونه به منظور تقدیر سالیانه و ارزیابی کیفی پیمانکاران و تامین کنندگان، توسعه رویکرد مدیریت ریسک به حوزه تامین، توسعه نظام پیشنهادات به تامین کنندگان، ایجاد مکانیزم نظرسنجی از تامین کنندگان، بازنگری و تدوین شاخص‌های حوزه تامین و سنجش اثر بخشی رویکردها، طراحی و استقرار نظام جامع مدیریت برون سپاری را از مهمترین اقدامات کمیته تامین کنندگان عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین، شناسایی و طبقه بندی تامین کنندگان براساس نوع تامین و نیاز به خدمت ایشان در قالب ۳ گروه اصلی تامین کنندگان کالا، تامین کنندگان اجرایی، تامین کنندگان خدماتی را از دیگر اقدامات کمیته تامین کنندگان برشمرد و گفت: اطلاعات ایشان در قالب بانک‌های اطلاعاتی امور پیمان‌ها نظام‌مند گردیده و باتوجه به اهمیت نقش هر گروه در تحقق راهبرد، سیاست‌هایی جهت ارتباط بهتر با ایشان اتخاذ شده است.
وی، بیان داشت: در راستای توسعه رویکرد مدیریت ریسک به حوزه تامین با همکاری واحد HSE و واحد پژوهش یک پروژه کارشناسی ارشد تعریف گردید و ریسک‌های تامین کنندگان در ۳ گروه (تامین کنندگان کالا، تامین کنندگان اجرائی و تامین کنندگان خدمات) بر اساس روش FMEA شناسایی و اقدام اصلاحی مرتبط تعریف گردید.
علوی گفت: برای افزایش انگیزه و تقدیر از تامین کنندگان برتر گردهمایی سالانه‌ای هر ساله برگزار می‌شود، که تعامل و تقویت ارتباط با تامین کنندگان، افزایش فرهنگ ایمنی در پیمان ها، ایجاد نظام رتبه بندی با ذکر نقاط قوت وضعف و ایجاد مکانیزم نظر سنجی از تامین کنندگان برگزار می‌شود
وی، افزود: همچنین به منظور کنترل فعالیت‌های حوزه تامین شاخص‌های هر حوزه طراحی گردید که به صورت دوره‌ای توسط متولیان مربوطه اطلاعات خواسته شده ارائه و شاخص‌ها بصورت مرتب رصد می‌گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر