کد خبر: 975186
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین خبرداد:
ابراهیمی مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در سطح مدارس استان برای هفته‌ی بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ریزی شده است که تا ۱۳آبان‌ماه برگزارمی‌شود.
جوان آنلاین / رضا ابراهیمی درنشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزارشد، گفت: روز سیزدهم آبان ماه به عنوان سالروز مبارزه با استکبار جهانی انتخاب شده که بر این اساس شاهد تجمع دانش‌آموزان و مردم استان درخیابان سپه قزوین و درسایر نقاط استان خواهیم بود.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه درسطح مدارس استان برای هفته‌ی بسیج دانش‌آموزی برنامه ریزی شده که تا ۱۳ آبان‌ماه ادامه دارد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بیان کرد: طبق روزشمار هفتم آبان‌ماه هفته‌ی بسیج دانش‌آموزی مصادف با شهادت امام رضا (ع) است که با عنوان دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری نامگذاری شده که به تناسب برنامه هیات‌های عزاداری در ۵۵ مدرسه برگزارمی‌شود.

ابراهیمی گفت: عناوین تعیین شده برای هفته بسیج دانش‌آموزی به ترتیب چهارشنبه هشتم آبان سال جاری روز دانش‌آموز بسیجی ایثار و تعالی معنوی، پنجشنبه نهم آبان‌ماه روز دانش‌آموز بسیجی شجاعت و آرمان‌خواهی، جمعه دهم آبان‌ماه روز دانش‌آموز بسیجی انتظار وعدالت‌خواهی، شنبه یازدهم آبان‌ماه روز دانش‌آموز بسیجی بصیرت، یکشنبه روز دانش‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری و دوشنبه سیزدهم آبان‌ماه روز دانش‌آموز بسیجی مقاومت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: یازدهم آبان سال جاری فرماندهان و شورای بسیج دانش‌آموزی در مقطع دبیرستان با رهبر مقام معظم رهبری دیدارخواهند کرد.

وی اضافه کرد: پنج نفرازدانش‌آموزان پسروپنج نفر ازدانش‌آموزان دختر به کنگره همفکری آینده سازان با عنوان مجمع علوی و مجمع فاطمی اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: یازده آبان ماه سال‌جاری شاهد اعزام ۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب خواهیم بود.

وی درباره سایر عناوین بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های بسیج دانش آموزی می‌توان به سخنرانی دانش‌آموزان پیش ازخطبه‌های نماز جماعت استان، حضوردانش‌آموزان در نماز جمعه، صبحگاه مشترک در مزار شهدا در مناطق چهارده‌گانه در هشتم آبان‌ماه سال جاری به طورهمزمان در کل استان اشاره کرد.

وی افزود: نشست‌های بصیرتی دانش‌آموزان بیش از ۵۰۰ مدرسه در کل استان با همکاری معاونت سیاسی سپاه و ۲۸۰ یادواره شهدا تا پنجم آذرماه سال جاری درمقطع دبیرستان‌های استان برگزارخواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه از دستاورد‌های دانش آموزان بسیجی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا با حضور دانش‌آموزان و مدیران مدارس، تجلیل از دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی و دیدار مجمع فرماندهان بسیج دانش‌آموزی با استاندار از دیگر فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی به شمار می‌رود.

تجلیل از ۱۱۶ نفر ازدانش آموزان افتخارآفرین بسیجی

ابراهیمی درادامه گفت: تجلیل از ۱۱۶ نفراز دانش آموزان بسیجی، اردوی یک‌روزه بازدید از لانه جاسوسی، دعوت از خانواده شهدا برای حضور در برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در مدارس، اردو‌های عملی درس آمادگی دفاعی با حضور بیش از ۳۰هزار دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی درباره‌ی اجرای طرح شهید بهنام محمدی عنوان کرد: پرورش نیروی انقلابی محوریت اصلی طرح شهید بهنام محمدی است که این طرح در راستای اجرای سند تحول بنیادین در مدارس اجرا می‌شود که تقویت مبانی دینی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مساجد و مراکز مذهبی، توجه به امر نماز به عنوان ستون دین از مهم‌ترین اهداف این طرح برای رسیدن به حیات طیبه است.

این مسئول تاکید کرد: طرح بهنام محمدی از پایه‌ی هفتم آغاز می‌شود و به مدت هفت سال تبیین شده است این طرح هم‌اکنون دومین سال اجرایی خود را طی می‌کند و ماحصل این طرح شش‌سال دیگر در صف نمازگزاران جماعت مشخص خواهد شد.

وی افزود: سه رکن اساسی طرح شهید بهنام محمدی خانواده، مدرسه و مسجد است که هر سه رکن اساسی در مسیر همراهی فرزندان اجرا می‌شود.

این مسئول درباره اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی عنوان کرد:هزارو ۲۰۰ دانش‌آموز در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند همچنین ۱۱ آبان ماه سال جاری دانش‌آموزان دختر مناطق آوج و آبیک به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان دختر از ۱۱ آبان الی ۲۰ آذرماه و دانش‌آموزان پسر از اول تا پایان بهمن ماه برای حضور در مناطق اعزام می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: اعتبار لازم برای اعزام هر دانش‌آموز ۲۵۰ هزار تومان است که تنها ۵۰ هزارتومان از این مبلغ از دانش‌آموزان دریافت می‌شود و این مبلغ به نسبت سال گذشته با وجود مسئله‌ی تورم ۱۵ هزارتومان افزایش داشته است.

وی در پایان ابراز کرد: تمامی خدمات ارود‌های راهیان‌نور به عهده‌ی سپاه است و این سازمان برای ارائه خدمات بهتر همراه هر اتوبوس سه معلم با همکاری آموزش و پرورش، روحانی کاروان با همکاری بسیج طلاب، راوی با همکاری سازمان حفظ آثار و یک پاسدار برای حفظ مسائل امنیتی اعزام می‌کند؛ همچنین روحانی و راوی به طور ثابت برای اجرای بهتر برانامه‌ها در قرارگاه‌ها پیش‌بینی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر