کد خبر: 975007
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر با بیان اینکه دستاورد‌های بسیار خوبی در سال جاری در حوزه عمران شهری حاصل شده، اعلام کرد: هم اکنون پروژه اجلاس از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و با روندی که این پروژه پیش می‌رود می‌توان طی نیمه اول سال آینده در خصوص زمان و شرایط بهره برداری تصمیم گرفت.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، قدرت اله نوروزی با بیان اینکه در حال انجام مذاکره با سرمایه گذاران برای ساخت هتل و مجموعه تجاری پروژه مرکز همایش‌ها نیز هستیم، گفت: در آینده نزدیک هیأتی برای بازدید از این پروژه و بررسی سرمایه گذاری در این بخش به اصفهان می‌آیند، خوشبختانه فضای پروژه به گونه‌ای است که بازدیدکننده پویایی، سرزندگی، تلاش و فعالیت در پروژه را احساس می‌کند.  

وی ادامه داد: پیرو جلسات عمرانی مستمر که هر ۱۵ روز یکبار در محل اجرای پروژه‌ها برگزار می‌شود امروز نیز جلسه‌ای با حضور مدیران بخش‌های مختلف شهرداری برگزار و گزارش همه پروژه‌های عمرانی در این نشست ارائه شد.    

وی با بیان اینکه پروژه مجموعه پل‌های نصف جهان هم اکنون وضعیت بسیار خوبی دارد، تاکید کرد: این پروژه انطباق خوبی با جدول زمانبندی دارد و در زمان تعیین شده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به احداث ادامه بلوار فرزانگان در منطقه ۱۴ شهرداری، افزود: با وجود مشکلات بسیار مانند آزادسازی ها، این پروژه نیز به خوبی در حال پیش رفتن است. پل شهید اردستانی نیز از جدول زمانبندی جلوتر است و ۲۰ آبان به پایان می‌رسد، اما به دلیل اینکه جاده فرزانگان باید تا بهمن ماه به پایان برسد بهره برداری از این پروژه همان زمان انجام می‌گیرد.       

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه زمان اجرای پروژه‌ها کوتاه شده است، اضافه کرد: پروژه‌ها با سرعت چندبرابری و چند شیفته در حال انجام است.   

شهردار اصفهان افزود: انقلاب عمرانی در شهر اتفاق افتاده و امسال مردم شاهد نتایج آن خواهند بود. برای سال آینده نیز برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه عمران اجرا می‌شود.

توسعه و تعالی شهر برخلاف نظر برخی‌ها در حال انجام است 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: سرعت عمل اجرای پروژه مرکز همایش‌ها نسبت به سال‌های گذشته کم نظیر بوده و از این جهت باید قدرشناس کسانی باشیم که نهایت تلاش خود را در اجرای این پروژه داشته اند.

علیرضا نصر تصریح کرد: اگر کسانی امروز ماموریت خود را به کوچک نمایی برنامه‌های این دوره مدیریت شهری گذاشته اند، بخواهند یا نخواهند، تبلیغ کنند یا نکنند، بپسندند یا نپسندند، این کار‌های بزرگ و توسعه و تعالی شهر در حال انجام است، هر چند که ما همواره قدردان زحمات گذشتگان برای توسعه عمرانی شهر نیز بوده ایم.

وی اضافه کرد: اخلاق و انصاف حکم میکند به رسم قدرشناسی، همه کسانی که مسئولیتی در این شهر دارند به محل اجرای پروژه‌ها آمده و از نزدیک شاهد اتفاقات رقم خورده در پروژه‌های عمرانی شهر در این شرایط سخت اقتصادی باشند تا اگر جایی نیاز به قضاوت داشتند در قضاوت دچار اشتباه نشوند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: من به نمایندگی از همکارانم در شورای شهر از تمام کسانی که در پروژه‌های عمرانی به ویژه در رونق احداث مرکز همایش‌های بین المللی نقش آفرینی کرده اند تشکر می‌کنم.       

وی افزود: این مجموعه تنها متعلق به اصفهان نیست و برای تمام کشور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه مرکز همایش‌های بین المللی

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این جلسه با بیان اینکه هماهنگی‌هایی برای تامین اعتبار مرکز همایش‌های بین المللی که پروژه بسیار خاص و پیچیده‌ای است، صورت گرفت، اظهار کرد: با همت و اراده‌ای که شهرداری برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارد اتمام این پروژه در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفت.

ایرج مظفر تصریح کرد: در این جلسه همچنین پروژه‌های حلقه حفاظتی و میزان پیشرفت‌های آن مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص مشکلات به قسمت‌های مختلف ارجاع شد. بسیار امیدواریم پروژه‌های مختلف شهر اصفهان را در زمان مقرر و حتی زودتر از موعد برنامه ریزی شده به پایان برسانیم، زیرا هر میزان این پروژه‌ها در زمان کوتاهتری به پایان برسد در هزینه‌های شهر و اقتصاد شهر موثر است.

وی با اشاره به آزادسازی‌های پروژه‌های عمرانی از جمله دیوار کارخانه قند در پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، ادامه داد: در این خصوص مشکلات بسیاری وجود دارد. توافق‌هایی با کارخانه قند صورت گرفته، اما درگیر فرآیند‌های اداری شده بود که با توجه به دستور شهردار اصفهان مبنی بر حل مشکل تغییر کاربری زمین معوض کارخانه قند، امیدواریم این مشکل نیز به زودی حل شود و با آزادسازی‌های لازم این پروژه در زمان مقرر اجرا شود.    

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان ۶۵۰ میلیاردتومان است، گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد در این پروژه هزینه شده و برای اجرای کامل پروژه نیاز به ۳۵۰ میلیاردتومان دیگر است. همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه نصف جهان ۱۲۰ میلیاردتومان، پروژه آفتاب ۶۰ میلیارد و پروژه بلوار فرزانگان ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها تاکید کرد: بلوار فرزانگان ۶۲ درصد، تقاطع آفتاب ۵۴ درصد، مجموعه پل‌های نصف جهان ۳۲ و مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان نیز تاکنون ۷۴ درصد پیشرفت داشته اند.  

  اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری با اهتمام ویژه

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در حاشیه جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی، پروژه‌ای است که پس از سال‌ها با جسارت و حمایت شهردار اصفهان برای مردم این منطقه ساخته می‌شود، گفت:  ۳۰۰ هزار مترمربع زمین با دستور و درایت شهردار اصفهان برای این پروژه خریداری شده و ۸ هکتار فضای سبز در منطقه ۱۴ افزایش پیدا می‌کند، این در شرایطی است که منطقه ۱۴ تنها ۷.۲ فضای سبز داشته که یک سوم مناطق دیگر است. این هشت هکتار باعث رشد دو برابری فضای سبز در منطقه ۱۴ می‌شود.     

علی شمسی با بیان اینکه بیشترین ترافیک شهری در منطقه ۱۴ است، افزود: پروژه شهید اردستانی بزرگترین پروژه شهر اصفهان در ۱۰ سال اخیر در خصوص مسائل ترافیکی است که بر اساس نیاز شهروندان و با پیگیری شهردار اصفهان محقق می‌شود. امیدوارم این پشتکار در مناطق هم رقم خورده و یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر برای سال‌ها استفاده شهروندان اجرا شود.

۳۰۳ میلیارد تومان پروژه در مرکز همایش‌ها فعال است 

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر، اظهار کرد: لیست قرارداد پروژه‌های فعال مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان شامل ۳۰۳ میلیارد تومان است که بیشتر آن‌ها در دوسال اخیر منعقد شده است.

محمدرضا برکت تصریح کرد: پیش پرداخت بیش از ۹۰ درصد مناقصات در مراحل اول و دوم به پیمانکاران پرداخت شده و صورت وضعیت پیمانکاران هم ظرف یک ماه پرداخت می‌شود.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به آزادسازی ورودی اصلی پروژه مرکز همایش‌های بین المللی از سمت پل روح الامین، تاکید کرد: حداکثر تا دو ماه آینده با تلاش همکاران ۹ پلاک باقیمانده در این مسیر آزادسازی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار