کد خبر: 974775
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه حضور و مشارکت زنان نقش موثر و پررنگی در جامعه و به ویژه در انتخابات دارد، بنابراین باید راه و بستر این مشارکت افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حیدر قاسمی در دوازدهمین نشست تخصصی بانوان عضو شورای اسلامی شهر‌های استان اصفهان که با عنوان بررسی راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان در انتخابات برگزار شد، اظهار داشت: دیدگاه‌ها نسبت به زن و میزان اثرگذاری زن در متون دینی ما تبیین شده و خوشبختانه در دوره‌ای قرار داریم که حاکمیت دینی ما مبتنی بر حاکمیت اجتماعی و مشارکت مردمی است.

وی افزود: البته نمی‌توان همه سنت‌ها و ارزش‌ها را کنار بزنیم و حتی مبنا در حوزه نوگرایی و تجدد، به ایمان دینی و اعتقادات بر می‌گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: برخی از افراط و تفریط‌ها کار را دشوار کرده و نگاه‌های واپس‌گرایی و یا بیش از حد نوگرایی حرکت رو به جلو را کند کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد باید مشارکت و حضور زنان به ویژه در انتخابات و سایر حوزه‌ها دنبال شود و یکی از راه‌‌ها تقویت نهادهای انتخاباتی است.

قاسمی با بیان اینکه اصفهان استانی پیشرو در مشارکت‌های انتخاباتی بوده است، تصریح کرد: حدود 16 درصد از کرسی‌های  نمایندگی اصفهان در مجلس در اختیار خانم‌هاست و 9 درصد از کرسی‌های شورای اسلامی شهرها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، با این وجود نسبت به آنچه که باید باشد و اثرگذاری داشته باشد، همچنان جای پیشرفت وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و شعار انتخاباتی در نظر گرفته شده، گفت: «گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی طرفی و انسجام ملی» شعار سال جاری است و خانم‌ها می‌توانند کمک کننده باشند تا وزن اثرگذاری در عرصه تصمیم‌گیری را سنگین تر کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار