کد خبر: 974741
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
سخنـگــوی انجمـن صنفـی صنعت تایر با بیان اینکه اخیراً چندیـن واحـد تولیدی طرح‌های نیمه‌کاره‌ای برای تولیـد تایرهـای سنگین در اختیار دارند، گفت: متأسفانه برای تولید این تایرهـا به تولیدکننـده داخلی ارز نیمـایی می‌دهنـد در حالی که واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانـی است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مصطفی تنها در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه اخیراً مدیریت بازرگانی وزارت صنعت طی ابلاغیه‌ای به گمرکات اعلام کرده باید واردات تایر‌های سنگین مطابق استاندارد‌های لازم باشد، اظهار داشت: پیش از این بنا به دلایلی وارد کنندگان ملزم به رعایت استاندارد‌ها نبودند که همین موضوع عاملی شد تا حجم زیادی از تایر‌های سنگین فاقد استاندارد وارد کشور شده و مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد. وی با اعلام اینکه با ابلاغیه مدیریت بازرگانی دیگر تایر‌های سنگین فاقد استاندارد امکان واردات به کشور را ندارند، افزود:، اما سؤال اینجاست چرا آقایان در مورد تایر‌های سنگینی که پیش از این ابلاغیه وارد کشور شده و هیچ استانداردی ندارد پاسخگو نیستند. چرا در مورد ساماندهی فروش این تایر‌های فاقد استاندارد تصمیمی اتخاذ نشده‌است.

تنها با بیان اینکه اخیراً چندین واحد تولیدی طرح‌های نیمه کاره‌ای برای تولید تایر‌های سنگین در اختیار دارند، تصریح کرد: متأسفانه برای واردات تایر‌های باری ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا می‌کند، اما وقتی تولید کننده داخلی می‌خواهد طرح‌های نیمه‌کاره خود را در مورد تولید تایر‌های سنگین به سرانجام برساند باید ارز نیمایی دریافت کند. سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر اضافه کرد: جالب اینجاست وقتی برای تجهیز تکنولوژی مراجعه می‌کنیم تولید‌کننده داخلی را مشمول دریافت ارز ثنا می‌کنند و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند در حالی که لاستیک چینی به وفور و با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
این گونه واردات لاستیک بی کیفیت جینی و بدون استاندارد و تاریخ رد شده دقیقا به مصابحه جنایت در حق رانندگان میباشد.
دولت خواب و مجلس خواب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار