کد خبر: 974714
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
ناصرخسرو، شاعری است که از قرن پنجم نامش بر گستره ادبیات ایران درخشیده، اما خیابانی که نامش بر آن حک شده با مافیای داروی کشور عجین شده است. جایی که مأموران پلیس تهران برای برخورد با این مافیای خفته قدم به دالان‌های هزار توی آن گذاشتند و عده‌ای از گردانندگان این بازار سیاه را بازداشت کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سال‌های زیادی است که خیابان ناصر خسرو به بازار سیاه دارو‌های نایاب تبدیل شده است.

این بازار مکاره سال‌های زیادی است که بیماران مستأصل زیادی را که دارو‌های خود را در داروخانه‌های مجاز پیدا نمی‌کنند به این محل مخوف می‌کشاند. روشن است که دست‌های پنهان زیادی باید پشت ماجرا باشد؛ چراکه اگر دارو‌های نایاب به دست بیماران صعب‌العلاج برسد چه نیازی به کاوش دارو در خیابان ناصرخسرو است؟

پلیس تهران سرانجام پس از چند ماه تجسس روی گردانندگان این بازار مکاره وعده‌ای که چند ماه قبل داده بود را عملی کرد و عده‌ای از سرشاخه‌های قاچاق دارو را بازداشت کرد. پلیس، هویت و نقش این افراد در قاچاق دارو را اعلام نکرده، اما وعده داده تا پایان برچیدن بساط قاچاق دارو در این خیابان پای کار بایستد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت روز گذشته در حاشیه اجرای طرح گفت که سرشاخه‌های اصلی قاچاق دارو و ۳۲‌نفر از دلالان توزیع دارو در این خیابان بازداشت شدند و تلاش تا ریشه‌کن کردن دلالان دارو ادامه خواهد داشت. وی توضیح داد: «طرح مذکور با تلاش پلیس امنیت اقتصادی به اجرا درآمد و تا ریشه‌کن کردن دلالان دارو ادامه خواهد داشت.»

وی در ادامه گفت: «در این طرح ۴۵‌متهم دستگیر شدند که ۱۳‌نفر آن‌ها از سرشاخه‌های اصلی قاچاق دارو و ۳۲‌نفر از دلالان توزیع کننده دارو بودند. بخش زیادی از دارو‌های کشف شده تقلبی، بخشی کمیاب و بخشی نیز تاریخ مصرف گذشته است.»

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۳۰۰‌هزار انواع و اقسام دارو‌های تقلبی، نایاب، خاص و قاچاق در این طرح گفت: «۲۵۶‌هزار انواع و اقسام اقلام پزشکی و دندانپزشکی قاچاق نیز در این طرح کشف شد و ۱۵۴‌داروخانه که در توزیع برخی از این دارو‌ها دخالت داشتند، نیز شناسایی شده است.

همچنین برخی از افراد که در داروخانه‌ها با دلالان دارو همکاری داشتند در این طرح شناسایی شده و این داروخانه‌ها به وزارت بهداشت و دستگاه قضایی نیز معرفی شدند.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ارزش ۱۵‌میلیارد تومانی دارو‌های کشف شده از شهروندان خواست برای تهیه دارو فقط به داروخانه‌های قانونی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار