کد خبر: 974615
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته میزان صادرات ثبت شده در استان 153 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در نشست بررسی مشکلات صادراتی در اردبیل که همزمان با روز ملی صادرات برگزار شد، اظهار کرد: از لحاظ درآمدهای صادراتی ما بیش از 112 میلیارد دلار صادرات محصولات متنوع را به کشورهای مختلف به ویژه عراق، آذربایجان و ... انجام دادیم که از لحاظ ارزش صادراتی جهش خوبی را تا 153 درصد شاهد هستیم.

وی علت پائین بودن وزن محصولات صادراتی را تلاش صادرکنندگان برای صادرات محصولات صنعتی با ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از صادرات متفرقه اعلام و خاطرنشان کرد: هر چقدر ارزش صادرات بالا باشد به همان نسبت وزن صادرات نیز کاهش می‌یابد که این نقطه مثبت در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های استان اردبیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی این استان را شیشه، آئینه، مصنوعات پلاستیکی، آهن، فولاد و سیب زمینی دانست و گفت: در نقطه مقابل واردات استان اردبیل بیشتر مواد اولیه و ماشین‌آلات بوده است.

صادقی افزود: این شرایط حکایت از آن دارد که استان اردبیل در ردیف استان‌های صنعتی قرار دارد و با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده امیدواریم صادرات محصولات صنعتی بیش از گذشته افزایش یابد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و به دنبال تاکیدات استاندار اردبیل قرار است 100 واحد تولیدی که نیمی از محصولات تولید شده آنها صادرات محور است در این استان راه‌اندازی شده و امکان بهره‌برداری از آنها در ماه‌های آینده فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: سازمان صمت استان اردبیل با پرداخت تسهیلات کم بهره در خدمت تولیدکنندگان و صنعتگران با محوریت تولید صادرات محور است که بیشترین سودمندی این حرکت در تقویت اقتصاد استان نمود پیدا خواهد کرد.

صادقی از آمادگی استان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم با هدف راه‌اندازی شهرک مشترک صنعتی مرزی با جمهوری آذربایجان خبر داد و اظهار کرد: اخیرا هیئتی از جمهوری آذربایجان با سفر به استان اردبیل زمینه‌های راه‌اندازی این شهرک را مورد بررسی قرار داده تا به سرعت شاهد استقرار واحد صنعتی با رویکرد صادرات محور باشیم تا محصولات تولید شده در این شهرک بین تجار دو کشور رد و بدل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر