کد خبر: 974606
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
بازیگری که نه چهره و نه حتی نام آشنایی ندارد، اما با حضور پر از زرق و برق در این برنامه‌ها و ژست گرفتن جلوی دوربین عکاسانی که محل انتشار تصاویرشان همان فضای مجازی است، اسمی و رسمی بدست می‌آورد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:  دیگر چند سالی می‌شود که به دلیل برگزاری اکران‌های مردمی و خصوصی ویژه فیلم‌ها و سریال‌ها که با حضور خیل عظیمی از عکاس‌ها که بیشتر آن‌ها را با عنوان عکاس اینستاگرامی می‌شناسیم، بازیگر‌ها را خیلی بیشتر از چهارچوبی که در آن بازی می‌کنند، می‌بینیم.

پیش از این و قبل از رشد فضای مجازی، بازیگر‌ها و اساسا سلبریتی‌ها بیشتر خلاصه می‌شدند در آثاری که در آن حضور داشتند و بعدتر آن‌ها را در قاب تلویزیون و مصاحبه‌های دسته‌بندی شده، می‌دیدیم.

اما حالا جدای از اینکه خودشان به دلیل داشتن صفحات مجازی زندگی خصوص‌شان را به اشتراک می‌گذارند، با حضور در مراسم و برنامه‌های مختلف چهره متفاوتی از خودشان را به نمایش می‌گذارند.

ر این میان اتفاق‌های جالبی هم رخ می‌دهد، برای مثال بازیگری که تنها در چند فیلم بازی کرده و نه چهره و نه حتی نام آشنایی ندارد، اما با حضور پر از زرق و برق در این برنامه‌ها و ژست گرفتن جلوی دوربین عکاسانی که محل انتشار تصاویرشان همان فضای مجازی است، برای خودشان اسم و رسمی بدست می‌آورند و حتی شناخته می‌شوند!

تا اینجای ماجرا را شاید نتوان خیلی ایراد گرفت، گرچه که این روند معیوب و مریضی است و هر روز هم بیشتر از قبل می‌شود، با این‌حال می‌توان از آن گذشت؛ نکته‌ای که این روز‌ها بیشتر و بیشتر خودنمایی می‌کند، نوع پوشش و شکل حضور این افراد است که در دسته هنجارشکنی‌های اجتماعی جامعه قرار می‌گیرد.

حالا به نظر می‌رسد حضورشان هرچه عجیب‌تر، رفتارشان هرچه خارج از عرف‌تر باشد، بیشتر دیده می‌شوند و این دیده شدن هم برایشان خوشایند است. یکی از جدیدترین جریان‌ها که اتفاقا در فضای مجازی هم بازتاب‌های منفی داشته، اکران خصوصی یکی از فیلم‌های در حال اکران است که حضور بازیگر‌ها در آن حاشیه‌ساز شده است. بازیگر‌هایی که نام‌شان چندان شناخته شده نیست، اما با لباس‌ها و ژست‌های متفاوتی که جلوی دوربین عکاس‌ها می‌گیرد، عکسش در فضای مجازی بار‌ها و بار‌ها دست به دست می‌شود. حالا شاید خودش گفته باشد که قصد حاشیه‌سازی نداشته، اما این پوشش چیزی بیشتر از حاشیه‌سازی و خارج از موازین کشور نبود.

البته این موضوع در بین بازیگر‌های شناخته‌شده‌تر هم وجود دارد، زمان زیادی از حضور بازیگر زن یکی از همین فیلم‌های تازه اکران شده نمی‌گذرد که به نظر می‌رسید یک راست از آرایشگاه به مراسم آمده است!

اگرچه گشت‌های ارشاد چند سالی‌ست در سطح جامعه حضور دارند، اما به نظر می‌رسد برای برخورد ناهنجاری در حوزه حجاب در ابتدا باید روی الگوسازی صحیح در جامعه تمرکز کرد. در بحث حجاب این نکته را باید در نظر گرفت که هنرمندان و چهره‌های شناخته شده که عکس‌ها و فیلم‌های‌شان در سطح وسیعی منتشر می‌شود، میتوانند الگو باشند و روی رفتار و پوشش نسل مخصوصا جوان‌تر اثر بگذارند و آیا واقعا این‌ها تصویری‌ست که می‌خواهیم نسل‌های بعدی از خودشان نشان دهند؟
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار