کد خبر: 974577
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
تئاتر" اسب هایی که در خواب هایم می دوند"
استفاده از ظرفیت هنرمندان، احیای سنت تعزیه خوانی و برگزاری تئاتر می‌تواند بیانگر زندگی ائمه معصوم و بیانات آنها برای مردم و به ویژه نسل جوان باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، منصور قربانی کارگردان تئاتر "اسب هایی که در خواب هایم می دوند" نیز افزود : این تئاتر برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است و این تئاتر روایتی عاشقانه  از مرد جوانی است که عاشق دختری می شود و خانواده دختر برای مهریه او مواردی را تعیین می کنند و مرد جوان برای به دست آوردنش باید به اولین جنگ پیش رو برود و آن جنگ واقعه کربلا است.

وی افزود: وقتی این مرد جوان با حوادث کربلا مواجه می شود از عشق زمینی اش دست می‌کشد و به عشق امام حسین (ع) می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه این تئاتر برای اولین بار اجرا می شود، اظهار کرد: تئاتر "اسب هایی که در خواب هایم می دوند" تلفیقی از هنر نمایش، سرود، همخوانی ، تعزیه و نتیجه تلاش 20 بازیگر است.

وی اذعان نمود : این تئاتر به نویسندگی محمدرضا آریانفر و سرپرستی رئوف ابرقویی نژاد، از 25 تا 29 مهرماه در هنرسرای خورشید ، از 30 مهرماه تا 3 آبان ماه در کانون امام خمینی (ره) و از 4 تا 7 آبان ماه در سالن کوثر از ساعت 19 اجرا می شود.

قربانی افزود: این تئاتر از سوی دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری گروه هنری بهشت آیین و دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان در حال اجرا است.

کارگردان تئاتر "اسب هایی که در خواب هایم می دوند" در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای تهیه بلیط و تماشای این تئاتر می توانند به سایت navayemehr.ir  مراجعه کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر