کد خبر: 974562
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۹۴هزار خانواده‌در کشور دارای دو فرزند معلول هستند که طبق قانون باید به آن‌ها منزل مسکونی داده شود، در این میان ۱۴هزار خانوار شناسایی که تاکنون برای بیش از ۶ هزار خانوار شرایط مهیا شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وحید قبادی‌دانا با اشاره به تخصیص اعتبارات برای قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور به ما قول داده است تا پایان مهر تخصیص اعتبارات برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را پرداخت کند، اما با توجه به محدودیتی که در منابع کشور وجود دارد، نمی‌دانیم این قول محقق می‌شود یا نه!

وی تصریح کرد: مبلغی که در بودجه پیش‌بینی شده، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، اما مبلغ مورد نیاز برای اجرای قانون معلولان ۲۲ هزار میلیارد است و تا‌کنون به ما مبلغی را اختصاص نداده‌اند، اما قول داده‌اند بودجه سه ماه اول را واریز کنند که کمتر از ۲۵ درصد خواهد بود. قبادی‌دانا با اشاره به مسکن خانوار‌های دارای دو معلول به تسنیم گفت: ۲۹۴ هزار خانواده‌در کشور دارای دو فرزند معلول هستند که طبق قانون باید به آن‌ها منزل مسکونی داده شود. در سال ۹۴ طرحی با تفاهمی پنج جانبه بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی و زمین و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شد؛ در این میان ۱۴ هزار خانوار شناسایی که تاکنون برای بیش از ۶ هزار خانوار شرایط مهیا شده و ۶ هزار مسکن دیگر هم در دست احداث است و ۲ هزار خانوار هم در نوبت قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در شهریور امسال خاطرنشان کرد: ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش از محل اعتبارات بهزیستی صورت گرفت و برای این ماه نیز هنوز اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص نیافته است.

وی درباره آزمون استخدامی معلولان هم گفت: با توجه به سهمیه ۳ درصدی معلولان در آزمون‌های استخدامی، معلولان سهمیه ویژه دارند که حتی اگر حد نصاب نمره قبولی در آزمون را هم کسب نکنند سهمیه آن‌ها به دیگران تعلق نمی‌گیرد و برای این گروه ذخیره خواهد شد؛ سال گذشته حدود هزار و ۲۰۰ نفر از معلولان در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۱۵۸ نفر استخدام شدند که سهمیه باقیمانده از سال گذشته به سال جاری اضافه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار