کد خبر: 974561
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
شبنم نعمت‌زاده روزگذشته مدعی شد که پدرش همه‌جوره به همه مشاوره می‌دهد، اما برای وی اصلاً پدر خوبی نبوده است و او ۴۰ سال بی‌پدری کشیده است! قاضی هم گفت: ۵ /۱ سال فرصت داشتید تا بدهی‌هایتان را بپردازید، اما یک ریال هم نپرداختید.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین:  لطفاً به دوستان و آشنایان خود بگویید که نامه نگاری نکنند چراکه حواشی فایده‌ای ندارد؛ مشخص کنید پول‌ها کجاست. در جلسه روزگذشته همچنین کاشف به عمل آمد که نعمت‌زاده پنج، شش شرکت و حدود ۵۰۰ حساب بانکی داشته!

چهارمین جلسه شرکت توسعه دارویی رسا با مدیرعاملی لشکری‌پور و ریاست هیئت‌مدیره‌ای شبنم نعمت‌زاده متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال روزگذشته برگزار شد.

فروش صوری به هلال‌احمر
به گزارش خبرگزاری‌ها وکیل شرکت دارویی رسا در ابتدای دادگاه روزگذشته گفت: ۳۲ داروخانه به رغم اینکه شرکت رسا به آن‌ها دارو فروخته، اما از شرکت توسعه دارویی رسا طلبکار هستند. در حالی که چنین طلبی واقعیت نداشته است؛ برای مثال داروخانه دکتر مهدی مشهد از اساس موهوم است و تمام فاکتور‌های آن صوری و چنین اقداماتی خارج از مصوبات هیئت مدیره بوده است. وی عنوان کرد: از ۱۶ میلیارد تومان فروش به سازمان هلال احمر بیرجند، برای ۱۲ میلیارد تومان فاکتور صوری صادر شده است و بررسی‌های اخیر اسناد مالی نشان می‌دهد، صدور فاکتور‌های صوری زیرنظر آقای لشکری‌پور مدیریت می‌شده است.

تحلیل به سبک بی‌بی‌سی!
در ادامه قاضی مسعودی‌مقام ضمن تفهیم اتهام به شبنم نعمت‌زاده از او خواست تا برای آخرین دفاع در جایگاه حاضر شود. شنبم نعمت‌زاده هم در آخرین دفاع خود گفت: لشکری‌پور اصرار داشت که دارو‌های ایرانی را بگیریم و بازار آن‌ها را تصاحب کنیم که من مخالف این امر بودم و پس از مدتی متوجه شدم گرفتن این کالا‌ها منفعتی برای لشکری‌پور داشته است. آقای لشکری‌پور یک هنر خاصی دارد و آن این است که حرف‌های راست را قسمتی از آن را با تحلیل‌های خود مانند بی‌بی‌سی بیان می‌کند.

در خانواده پدری نداشتیم
متهم نعمت‌زاده در ادامه دفاعیات خود گفت: من به پدرم به عنوان یک مدیر مملکت مدیونم، اما او برای من پدری نکرد و من پدری نداشتم. در تمام عید و تعطیلات در ماهشهر بودیم و ۴۰ سال بی‌پدری کشیدم. وی همه‌جوره به همه مشاوره می‌دهد، اما برای من اصلاً پدر خوبی نبود و من تنها کار کردم، در خانواده پدری نداشتیم صبح می‌رفت و شب می‌آمد، من از صفر شروع کردم.

مظلوم‌نمایی با حقوق ۸ برابری
وی افزود: مانند هر کارآفرین دیگر از صفر کار کرده‌ام و بالا آمده‌ام. ما ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌ها پرداخت کردیم و به شرکت فارابی که ۴۶ میلیارد تومان بدهکاریم، حدود ۴۰ میلیارد پرداخت کردیم. من آدمی نبودم که اموال دیگران را به نام خود تصرف کنم. در سال ۸۵ نصف روز به عنوان مسئول فنی در جایی کار می‌کردم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کردم!

این اظهارات در حالی است که مبلغ دریافتی نعمت‌زاده به اقرار خودش در آن زمان هشت برابر حداقل حقوق آن موقع بوده است.

اذیت‌های تأمین اجتماعی
نعمت‌زاده با بیان اینکه از سازمان بیمه تأمین اجتماعی دلخور هستم، افزود: در برقراری بیمه بیکاری پرسنل ما را خیلی اذیت کرد. آن‌ها مثل فرزندان من بودند و سعی داشتم که بیمه بیکاری آن‌ها برقرار شود. ملکی را بابت بدهی ارائه دادم که آرزوی خود من این است آنجا زندگی کنم و گفتم، اگر چیزی ساختید یک واحد آن را به من بدهید تا من در آن زندگی کنم!

از فساد پتروشیمی تا دارویی
قاضی مسعودی‌مقام هم در واکنش به این سخنان تأکید کرد: شما با آورده صفر در جا‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اید. چرا لشکری‌پور را برنداشتید؟ عملکرد لشکری‌پور را دیدید و هیچ اقدامی نکردید و فقط چک داده‌اید و تقصیرات را به گردن یکدیگر می‌اندازید. زمین معرفی‌شده هم مشکل دارد، خودتان بفروشید و پول طلبکار‌ها را بدهید. در ۵/ ۱ سال اخیر یک ریال برنگشته و وظیفه شما این است که پول‌ها را برگردانید. رئیس دادگاه تصریح کرد: اینکه دارو‌ها را اخفا کنیم و تاریخ آن‌ها بگذرد و برخی از این موارد هم منتسب به آقایانی است که در فساد پتروشیمی حضور دارند پذیرفته شده نیست.

شبنم نعمت زاده پاسخ داد: هیچ دارویی پنهان نشده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: پس چرا انبار‌ها روز به روز کشف می‌شود؟

شبنم نعمت‌زاده گفت: ما هیچ انبار دیگری نداریم و انبار پنهانی اصلاً وجود ندارد.

۵ یا ۶ شرکت؟!
در پایان دادگاه هم قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم نعمت‌زاده گفت: شما چند شرکت و چند حساب بانکی دارید؟

نعمت‌زاده هم پاسخ داد: بنده پنج یا شش شرکت و حدود ۵۰۰ حساب بانکی، چون پخش نیاز به تعداد زیادی حساب بانکی داشت.

قاضی در پاسخ وی گفت: یعنی شما ۵۰۰ حساب پشتیبان دارید؟! شما می‌خواستید از چک‌های این حساب‌ها استفاده کنید وگرنه می‌شد با یک حساب هم کار کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار