کد خبر: 974526
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
در پی اعزام هزار نیروی جدید امریکایی به خاک عراق، مقامات این کشور از تحرکات واشنگتن ابراز نگرانی کرده‌اند. رئیس ائتلاف الفتح عراق در سخنانی تأکید کرد که امریکا و اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کنند تا عراق رنگ آرامش نبیند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به‌رغم هشدار‌های مقامات عراقی به خروج نیرو‌های امریکایی از این کشور، واشنگتن همچنان به تنش‌آفرینی و ایجاد بحران در عراق دامن می‌زند. به گزارش شبکه السومریه‌نیوز، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز دو شنبه در کنفرانس مطبوعاتی درباره اعتراضات اخیر در شهر‌های این کشور گفت: «ما مشکلاتی داریم و فرزندان ما که دست به تظاهرات زده‌اند، حق دارند، مشکلات جدی وجود داشت و این مشکلات همچنان هست».

العامری اظهار کرد: «پنج سال نتیجه جنگ با داعش به دلیل سیاست‌های نادرست دولت‌های قبلی بود که منجر به افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ها، مؤسسه‌ها، دبیرستان‌ها و مدارس شد بدون اینکه هیچ‌گونه فرصت شغلی وجود داشته باشد».

وی در بخش دیگری از سخنانش از خطر فرار تروریست‌های داعش از سوریه و آمدن‌شان به عراق ابراز نگرانی کرد. العامری درباره تحرکات امریکا در عراق هم تأکید کرد: «امریکا و اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کنند تا عراق رنگ آرامش نبیند». اظهارات العامری درحالی است که یک مقام امنیتی عراق دیروز از ورود یکهزار نظامی امریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد. همزمان منطقه کردستان عراق تأکید کرد که نظامیان امریکایی که به این منطقه می‌آیند هرگز در آنجا نمی‌مانند.

این منبع امنیتی در گفتگو با وبگاه «بغداد الیوم» گفت: «نیرو‌های امریکایی در منطقه مرزی سیمالکا حضور داشتند که یک گذرگاه مرزی رابط میان استان الحسکه در سوریه با منطقه کردستان عراق است و معلوم نیست این نیرو‌ها بعداً به سمت کجا می‌روند، اما بر اساس اطلاعات دریافتی بخش اعظم آن‌ها به سمت منطقه کردستان عراق خواهند رفت».

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا روز یک شنبه گفته بود: انتظار می‌رود یکهزار نظامی امریکایی که از سوریه خارج شدند به غرب عراق بروند. امریکا تلاش می‌کند با حضور طولانی مدت در عراق، نفوذ ایران و جریان‌های مقاومت را در عراق کاهش دهد. امریکا و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر حملاتی را به پایگاه‌های حشدالشعبی انجام داده‌اند و فرماندهان بسیج مردمی گفته‌اند که پاسخ این حملات را خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار