کد خبر: 974493
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
گزارشی از بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی
این دوره از جشنواره در هفت بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری و تیمی برگزار می‌شود که شایان ذکر است بخش تیمی از دوره جاری به مسابقات جشنواره قرآن و عترت اضافه شده است.
محمدحسام امينى نسب
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران، علوم‌پزشکی شهیدبهشتی، علوم‌پزشکی ایران و اردبیل بالاترین رتبه‌ها در جشنواره قرآن و عترت را به دست آوردند. جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان از سال ۱۳۶۴ طرح‌ریزی گردیده و همه ساله به اجرا درمی‌آید. بیست و چهارمین دوره از این جشنواره نیز همچون سنوات گذشته، در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان) در دو مرحله دانشگاهی و سراسری برگزار شده و نفرات برتر اساتید و دانشجویان به جشنواره ملی قرآن و عترت معرفی می‌شوند.

از انفرادی تا تیمی
این دوره از جشنواره در هفت بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری و تیمی برگزار می‌شود که شایان ذکر است بخش تیمی از دوره جاری به مسابقات جشنواره قرآن و عترت اضافه شده است.
قرآن و عترت (ع) دو ودیعه گرانبهای رسول خاتم (ص) بوده و شرط بهره‌مندی از هدایت و نجات از گمراهی، تمسک به این دو است. بنا بر این باور، در جامعه اسلامی بر همگان و به ویژه بر دستگاه‌های حاکمیتی واجب است که در توسعه فرهنگ اسلامی منطبق با شاخصه‌های قرآن و عترت بکوشند. بدیهی است جامعه فرهنگی و دانشگاهی در صدر این دستگاه‌ها قرار داشته و باید در جهت ترویج و نشر آموزه‌های قرآن و عترت و ایجاد انس و شور قرآنی در بین مخاطبان خود بیش از پیش اهتمام ورزد.

نبرد پزشکی و غیرپزشکی
بر اساس گزارش آماری به عمل آمده از مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه میزبان یعنی اردبیل با معرفی ۶۰۱۵ نفر از شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره، در بین چهار دانشگاه برتر کشور قرار دارد.
در خصوص بخش آوایی جشنواره، از بین ۳۱۵ نفر شرکت‌کننده، ۵۱ نفر در مرحله دانشگاهی حائز رتبه شدند که فایل صوتی ۲۲ رتبه اول این آزمون جهت داوری مجدد به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت در وزارت بهداشت ارسال شد. در واقع برندگان دانشگاهی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که دانشگاه‌های غیرعلوم‌پزشکی هم حضور دارند.

شاعران پزشک
بر اساس لیست راه یافتگان به مرحله کشوری که در اواخر مرداد ۹۸ ابلاغ شد، ۱۴ نفر از بین این ۲۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند. مرحله کشوری این دوره از جشنواره در دهه اول آبان ماه ۹۸ در شهر همدان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در بخش معارف قرآنی نیز از بین ۲۶۲۰ نفر شرکت‌کننده، ۷۷ نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری جشنواره شدند که چهار نفر از آن‌ها حائز رتبه‌های برتر شدند.
در بخش ادبی جشنواره نیز در رشته شعر دو نفر از شرکت‌کنندگان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.
با توجه به آمار ارائه شده، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درخشش بسیار خوب و قابل تحسینی در این دوره از جشنواره قرآن و عترت داشته که نشان از علاقه‌مندی و استعداد کم‌نظیر اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در این زمینه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر