کد خبر: 974135
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
هفتمین بازی‌های نظامی جهانی شامگاه جمعه با حضور حدود ۱۰ هزار نظامی از ۱۰۰ کشور در مرکز ورزشی وو هان چین گشایش یافت.
گزارش جوان آنلاین به نقل از رادیو بین المللی چین، «شی جین پینگ» دبیر کل کمیته مرکزی حزب، رییس جمهور و رییس کمیسیون نظامی مرکزی چین در آئین گشایش حضور یافت و گشایش بازی‌ها را اعلام کرد: «من گشایش هفتمین بازی‌های نظامیان جهانی را اعلام می‌کنم!»

وزیران دفاع، روسای ستاد کل ارتش و وابستگان نظامی سفارت‌های کشور‌های مختلف در آئین گشایش حضور داشتند.

هفتمین دوره بازی‌های نظامی جهان در «وو هان» چین گشایش یافت
این نخستین بار است که بازی‌های نظامی جهان در ۲۴ سالی که از زمان آغازش می‌گذرد، در چین برگزار می‌شود. در این بازی‌های ده روزه که شعار اصلی آن «اشتراک و دوستی و مشارکت در برقراری صلح» است، در مجموع ۳۲۹ بخش از ۲۷ رشته مانند تیراندازی، شنا، دو و میدانی و بسکتبال وجود دارد و از میان آنها، پنج ماده نیروی هوایی، پنج ماده نظامی، پنج ماده نیروی دریایی، دو صحرایی جهت یابی و چتربازی جزو پروژه‌های ویژۀ نظامی است. این بازی‌ها همچنین بیشترین بخش‌های مسابقه را در تاریخ برگزاری این مسابقات دارد.

دور کنونی بازی‌های نظامی جهانی ویژگی‌های چینی همه جانبه‌ای را نمایان خواهد کرد. برای مثال، اولین بار خواهد بود که مسابقات در خارج از اردوگاه نظامی برگزار می‌شود، اولین بار خواهد بود که برای برگزاری مسابقات دهکده بازی‌های نظامی ساخته شده و همچنین اولین بار خواهد بود که همۀ مسابقات در یک شهر برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار