کد خبر: 974114
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
سرویس ایران جوان آنلاین: بهزیستی استان قزوین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح کیفیت زندگی در ۳۲ منطقه حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.
هدی حقیقی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۲ منطقه به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین اولویت‌دار از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی به سازمان بهزیستی معرفی شد که برنامه‌های مختلفی در این مناطق اجرا شده است. وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری در حوزه حمایتی ۲۵۴ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرارگرفته است که از خدمات مختلف بهزیستی مانند پرداخت مستمری، افزایش یارانه، پرداخت کمک موردی و سبد کالا بهره‌مند شدند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در حوزه کنترل و کاهش آسیب اجتماعی نیز پایگاه خدمات اجتماعی، خط ۱۲۳، خدمات سیار و مرکز مداخله در بحران در این مناطق راه‌اندازی شده است که طی آن هزار و ۱۷۶ نفر مورد پذیرش قرار گرفته و خدمات متنوعی اعم از مداخله در کودک‌آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری و فرار دریافت کردند.
وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین توجه به کودکان و نوجوانان است که در این حوزه نیز سه مهدکودک فعال در این مناطق تأسیس‌شده است، خاطرنشان کرد: همچنین تلاش شده که در صورت تخصیص اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی یا استانداری قزوین یک وعده غذای گرم برای این کودکان تأمین شود. حقیقی یادآور شد: به منظور تأمین شرایط زندگی سالم، حفظ کرامت کودکان و نوجوانان بر اساس الگوی اسلامی ایرانی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان موفق نیز برنامه‌هایی در جهت ارتقای توانمندی‌های آن‌ها در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تأکید بر محور‌های رشد در نظر گرفته شده است، همچنین ۴۷ کودک دارای خانواده جایگزین مورد حمایت قرار گرفته‌اند. وی بیان کرد: تشکیل ۱۶۶ پرونده در پایگاه‌های اجتماعی سطح محلات و ارائه خدمات به این افراد، برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای مردم محله، برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب با کمک مردم، تأسیس پنج کلینیک و مجتمع خدمات بهزیستی، تأسیس مرکز روزانه ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده و پذیرش ۳۱ نفر با هدف توانمندسازی دختران ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار