کد خبر: 973914
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی تهران از دستگیری ۱۰ عضو شرکت هرمی کیونت خبر داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سرهنگ کارآگاه تقی‌پور گفت: ساعت‌۱۰ صبح ۱۸‌مهرماه امسال مردی وارد اداره چهاردهم پلیس‌آگاهی شد و به مأموران خبر داد که برادرش از یکسال قبل به عضویت یکی از شرکت‌های هرمی‌درآمده است. وی گفت که برادرش رامین با وعده استخدام در یکی از شرکت‌های وزارت نیرو از مازندران راهی تهران شده، اما در این شرکت هرمی گرفتار شده است. با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه اعضای شرکت در محدوده مهرآباد جنوبی شناسایی شد و کارآگاهان پلیس ساعت‌۱۴ روز گذشته برادر شاکی و ۹‌عضو شرکت کیونت را بازداشت کردند.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور گفت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که اینبار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی اقدام به جذب جوانان تحصیل کرده‌می‌کند. اعضای فعال شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید را به بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و با مبالغی بین ۳۰ تا ۴۰‌میلیون تومان آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده می‌کنند.

سرهنگ تقی‌پور به خانواده‌ها توصیه کرد: به هیچ وجه به درخواست مالی فرزندانتان که برای استخدام راهی تهران شده‌اند پاسخ مثبت ندهید و به بستگان هم بسپارید به هیچ عنوان این پول را به فرزندتان ندهند. تنها راهی که می‌توانید زمینه بازگشت فرزندتان را فراهم کنید عدم پرداخت پول است، چون تنها در این صورت است که این شرکت‌ها دست از اغفال سوژه برداشته و وی را رها می‌سازند. وی ادامه داد: شهروندان نسبت به سکونت تعداد زیادی جوان در یک آپارتمان با رفت و آمد محدود شک کرده و به پلیس اطلاع دهند. سرهنگ تقی‌پور گفت: استخدام در سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود. پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمان‌ها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکت‌های هرمی شک کنید و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار