کد خبر: 973728
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
از سلام نظامی در فرانسه تا سلام هیتلری در بلغارستان
رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰ همچنان با حواشی ریز و درشتی پیگیری می‌شود. در حالی تیم‌های اروپایی برای گرفتن جواز حضور در جام ملت‌های قاره سبز با هم رقابت می‌کنند که دوشنبه شب این رقابت‌ها اتفاقات عجیب و حاشیه‌ای را به خود دید؛ از شکست پرتغال و رکوردشکنی رونالدو گرفته تا حمایت دوباره بازیکنان ترکیه از نظامیانشان و شعار‌های نژادپرستانه بلغار‌ها در صوفیه.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
غوغای شوچنکو و یاران
اوکراین از میزبانی‌اش به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و در شبی که پذیرای پرتغال بود ۲ بر یک این تیم مدعی را شکست داد تا با ۱۹ امتیاز مقتدرانه صدرنشین گروه B باقی بماند و به عنوان پنجمین تیم، صعودش به یورو ۲۰۲۰ را قطعی کند. آندره شوچنکو، سرمربی اوکراین با صعود تیمش در کیف سر از پا نمی‌شناخت: «زدن دو گل به پرتغال سخت بود، اما ما این کار را انجام دادیم. البته آن‌ها هم بعد از خوردن دو گل بار‌ها دروازه اوکراین را تهدید کردند. پیروزی بر قهرمان یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌ها اصلاً ساده نبود. ضمن اینکه صعود با صدرنشینی برای ما اهمیت زیادی دارد.»

نکته جالب این بود که فرناندو سانتوس بعد از باخت تیمش هیچ دفاعی از بازیکنانش نکرد و حتی مدعی شد میزبان می‌توانست گل‌های بیشتری بزند: «آن‌ها می‌توانستند گل‌های بیشتری بزنند. باید قبول کنیم که شکست خورده‌ایم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.» با این شرایط صربستان ۱۰ امتیازی با یک امتیاز کمتر در تعقیب پرتغال است و تیم سانتوس خطر نرسیدن به یورو را بیخ گوش خود احساس می‌کند.

رکورد‌ها دنبال رونالدو!
تنها گل این تیم را کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، ولی نتوانست جلوی شکست پرتغال را بگیرد. با این حال رونالدو رکورد ۷۰۰ گل را به نام خودش ثبت کرد؛ ۹۵ گل برای تیم ملی پرتغال، پنج گل برای اسپورتینگ لیسبون، ۱۱۸ گل برای منچستریونایتد، ۴۵۰ گل برای رئال و ۳۲ گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است.

رونالدو به ۷۰۰ تایی شدن خود اینگونه واکنش نشان داد: «این رکوردی است که هر کسی نمی‌تواند به آن برسد. برای رسیدن به این موفقیت از خیلی‌ها باید تشکر کنم. رکورد زدن کاملاً طبیعی اتفاق می‌افتد و من به دنبال رکورد زدن نیستم، بلکه آن‌ها به دنبال من هستند. در این خصوص وسواسی نسبت به تعداد گل‌های زده‌ام ندارم. ناراحتم که در کیف مقابل اوکراین شکست خوردیم، ولی باز هم به تیم ملی پرتغال افتخار می‌کنم. خوب بازی نکردیم و نتوانستیم برنده از زمین خارج شویم.»

نژادپرستی بلغار‌ها
انگلیسی‌ها از قبل هم می‌دانستند که در بازی برگشت با بلغارستان شرایط سختی دارند. البته نه از بعد فنی، بلکه از جهت شعار‌های نژادپرستانه هواداران این تیم. تیم ساوت‌گیت که در بازی قبل مغلوب چک شده بودند با توپ پر به مصاف بلغار‌ها رفت و با زدن شش گل نیز عقده‌گشایی کرد. در ورزشگاه لوسکی شهر صوفیه هواداران به جای آنکه حواس‌شان به بازی تیم کشورشان و دریافت شش گل از انگلیس باشد، تمام تمرکز خود را به شعار‌های نژادپرستانه علیه چند بازیکن تیم مهمان معطوف کرده بودند.

سلام هیتلری، توهین به رحیم استرلینگ و درآوردن صدای میمون باعث شد که داور دو بار بازی را متوقف کند. استرلینگ که دو گل از شش گل تیمش را به ثمر رسانده بود بیش از همه مورد هجمه نژادپرستانه بلغار‌ها قرار گرفت. بعد از این بازی اتحادیه فوتبال انگلیس اتفاقات رخ داده را به شدت محکوم کرد و خواستار برخورد قاطعانه یوفا شد. استرلینگ بازیکن دوگله سه‌شیرها، هواداران نژادپرست بلغارستانی را احمق خواند: «با مردم بلغارستان همدردی می‌کنم، چراکه چنین هواداران احمقی دارند. مهم این است که با شش گل بازی را بردیم تا شرایطمان برای صعود راحت‌تر شود.»

حمایت دوباره از جنگ
بازیکنان تیم ملی ترکیه دست‌بردار نیستند و همچنان از حمله نظامی این کشور به شمال سوریه حمایت می‌کنند. در حالی که همه دنیا از اقدامات ترکیه علیه کرد‌های سوری ابراز نگرانی و انزجار کرده‌اند، اما ملی‌پوشان ترکیه پس از تساوی یک – یک برابر فرانسه، وقتی به رختکن خود در استادو فرانس رفتند همه اعضای تیم با نشان دادن سلام نظامی مجدداً از نظامیانشان حمایت کردند، حتی حساب کاربری فدراسیون ترکیه نیز این عکس را به نشانه خوشحالی از صدرنشینی این تیم منتشر کرد. بازیکنان ترکیه پیش از این نیز در بازی با آلبانی با این حرکت حسابی جنجال‌ساز شده بودند. با اینکه یوفا تحقیق در این خصوص را آغاز کرده، اما ترس از اعمال محرومیت هم نتوانسته مانع حواشی نژادپرستانه و جنگ‌طلبانه در فوتبال اروپا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار