کد خبر: 973688
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: فرانسیسکو توبارلا، نماینده مجلس ونزوئلا در حساب توئیتری خود اعلام کرد که حداقل سطح دستمزد‌ها در این کشور ۳۵۰ درصد افزایش خواهد یافت تا کارکنان ونزوئلایی ماهانه ۱۵ دلار درآمد داشته باشند.
به گزارش ایسنا آسوشیتدپرس این سومین مرتبه در طول سال‌جاری است که ونزوئلا حداقل سطح دستمزد‌ها را افزایش می‌دهد. بحران بسیار شدید اقتصادی ونزوئلا که به گفته مدیر منطقه امریکای لاتین صندوق بین‌المللی پول، غم‌انگیزترین سقوط اقتصادی در تاریخ معاصر است، باعث بی‌ارزش شدن ارزش پول ملی این کشور و مهاجرت میلیون‌ها ونزوئلایی به خارج شده است.
با این حال خوآن گوایدو، رئیس مجلس و رهبر مخالفان ونزوئلا در واکنش به این خبر گفت: دولت با تداوم این کار‌ها مردم را به سخره گرفته است.
دیگو مویا، تحلیلگر مسائل اقتصادی ونزوئلا در مؤسسه «ای اچ اس گلوبال اینسایت» گفت: افزایش سطح دستمزد‌ها اثر مثبت خیلی کوتاه‌مدتی روی کیفیت زندگی و دسترسی مردم به مواد‌غذایی، دارو و سوخت مورد‌نیاز خواهد داشت. مویا افزود: دولت باز هم اقدام به پول‌پاشی کرده است تا به مردم چیزی برای جشن گرفتن بدهد، اما در حقیقت با این کار تنها آتش تورمی را شعله‌ورتر می‌کند که در نهایت قدرت خرید مردم را بیش از این کاهش خواهد داد.
به دنبال فروپاشی اقتصاد ونزوئلا، حدود ۳ میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون از این کشور مهاجرت کرده‌اند. با این حال مادورو تقصیر به وجود آمدن شرایط فعلی را به گردن مخالفان داخلی و امریکا می‌اندازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار