کد خبر: 973586
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
با مشارکت شهرداری تبریز و نهادهای متولی؛
تفاهم‌نامه‌ همکاری برای راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در تبریز میان چهار دستگاه شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امضاء‌ شد.

تفاهم‌نامه‌ همکاری برای راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در تبریز میان چهار دستگاه شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امضاء‌ شد.

 این تفاهم نامه با حضور ایرج شهین باهر شهردار تبریز، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضاء ‌رسید.

در این تفاهم‌نامه در گام اول پیاده گذر ارک واقع در چهارراه شریعتی، جنب بنای تاریخی ارک تبریز به عنوان محل مورد توافق نهادهای یاد شده برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر انتخاب شد.

همکاری و اقدام مشترک برای توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری با راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر ارک در شهر تبریز، بر اساس تعریف و مفاد شیوه‌نامه توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مطالعه برای ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در سایر نقاط شهر تبریز پیگیری خواهد شد.

هر چهار امضاء کننده ‌این تفاهم نامه براساس مفاد تفاهم‌نامه‌ی یاد شده متعهد شدند تا  برای تشکیل و فعالیت شورای سیاستگذاری و کمیته مشترک اجرایی گذر فرهنگ و هنر ارک، ایجاد ساختار مدیریت مشترک و فراسازمانی برای مدیریت گذر، ترغیب و حمایت از فعالان و صنوف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای استقرار در گذر، تسهیل تغییر کاربری و صدور مجوز فعالیت برای متقاضیان فعالیت در صنوف فرهنگی، هنری در گذر، هماهنگی اعطای تسهیلات وام به متقاضیان فعالیت در صنوف فرهنگی، هنری در گذر و تمهید اجرای برنامه های زنده فرهنگی و هنری در اماکن و فضاهای باز گذر فرهنگ و هنر ارک موارد یاد شده را به انجام رسانند.

گذر فرهنگ و هنر طرحی تازه برای گسترش فضای کسب و کار در این حوزه است و خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از اهداف مهم ایجاد گذر فرهنگ و هنر است .

گذر فرهنگ و هنر، خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن؛ پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها