کد خبر: 973392
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
یک فیلم دفاع مقدسی دیگر به اکران نزدیک شد
قرارداد اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» بسته شد تا یکی از آثار مطرح سینمای مقاومت در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم مقاومت به اکران نزدیک شود.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای صنفی نمایش قرار شد فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری پس از پایان «چشم و گوش بسته» در گروه سینمایی باغ کتاب اکران شود. با اکران این فیلم سینمایی، بعد از حضور موفق «رد خون» بر پرده سینماها، سینمای دفاع مقدس فرصتی مجدد برای رخ‌نمایی در گیشه سینما دارد.

«۲۳ نفر» از جمله معدود آثار سینمای دفاع مقدس است که داستان آن بر اساس ادبیات اقتباسی شکل گرفته است. مهدی جعفری کارگردان این فیلم سینمایی پیش از این مستندی را درباره گروه معروف ۲۳ نفر ساخته است. داستان این فیلم، برگرفته از ماجرای واقعی اسارت جمعی از نوجوانان ایرانی در جنگ تحمیلی و دیدار آن‌ها با صدام حسین است.

جعفری درباره ساخت این فیلم می‌گوید: «۲۳ نفر از آن دسته موضوعات و فیلم‌های خاصی است که اقتباسی از واقعیت است؛ اقتباسی که از کتاب «۲۳ نفر» شکل نگرفته، اگرچه کتاب «۲۳ نفر» نوشته احمد یوسف‌زاده یکی از منابع من در این فیلم بوده و در تیتراژ هم ذکر شده و به آن نگاه کردم و تورقی هم داشتم، اما اساساً این کتاب بعد از مستندی که من ۱۰سال پیش تولید کرده بودم، نوشته شده است. در اصل اولین حرکت درباره ماجرای «۲۳ نفر» با تولید مستندی که شخصاً تولید کرده بودم، آغاز و موجب آشنایی من با این سوژه شد. به قدری من دلبسته این موضوع شده بودم که احساس می‌کردم قابلیت یک فیلم جذاب را برای تماشاگران سینما خواهد داشت، چراکه این قصه همانند بسیاری از قصه‌های دفاع مقدس نقاط دراماتیک جذاب زیادی دارد. باید بپذیریم که تماشاگران حوزه مستند، سریال و سینما هرکدام متفاوت هستند.»

فیلم ۲۳ نفر از جمله آثار سینمایی است که بر اساس المان‌های تجاری و سلبریتی‌محور تولید نشده است و شاید یکی از دلایلی که این فیلم کمتر در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت این بود که متکی به چهره‌های سینمایی نیست. در عوض داستان واقعی این فیلم و نقش نوجوانان قهرمان در «۲۳ نفر» در شرایطی که فیلم‌های دارای محدودیت سنی سینما‌ها را تسخیر کرده‌اند می‌تواند گزینه خوبی برای سینما رفتن خانواده‌ها باشد.

فیلم سینمایی ۲۳ نفر در سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار