کد خبر: 973384
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
انتظار این است که بالا‌ترین مقام اجرایی کشور نسبت به حفظ شأن وجایگاه نهاد‌های قانونی کشور مراقبت مضاعف و بیشتری داشته باشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، در گفتگو با فارس، با اشاره به این موضوع که رئیس‌جمهور حافظ قانون اساسی است، اظهار داشت: براساس مفاد قانون اساسی، رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده حفاظت و پاسداری از قانون اساسی را برعهده بگیرد. همچنین بیش از یک پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شورای نگهبان مربوط می‌شود. وی ادامه داد: وجود اصول متعدد و از نظر تعداد پرشمار قانون اساسی در خصوص شورای نگهبان، بیانگر نقش و جایگاهی است که شورای نگهبان در حفاظت از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی ایران برعهده دارد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: هرگونه خدشه در شأن و جایگاه شورای نگهبان، یعنی تضعیف ساختار رسمی کشور به عنوان خونب‌های شهیدان محسوب می‌شود. وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که بالا‌ترین مقام اجرایی کشور نسبت به حفظ شأن وجایگاه نهاد‌های قانونی کشور مراقبت مضاعف و بیشتری‌داشته باشد.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه این روز‌ها در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد بیش از آنکه جنبه حقوقی داشته باشد، جنبه سیاسی و بهره‌برداری‌های سیاسی از افکار عمومی را مدنظر دارد. بر این اساس همه کسانی که در کشور علاقه‌مند به تداوم جمهوریت در کشور و تداوم نگرش اسلام در سطوح مختلف کشور هستند، باید مراقبت کنند تا نهاد‌هایی که حافظ رأی مردم هستند، مورد خطاب نا‌به‌جا قرار نگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار