کد خبر: 973288
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 56 واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده است و به تعداد 397 واحد غیرفعال در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در استان اردبیل بیش از یک هزار و 446 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد 749 واحد با اشتغال 21 هزار نفر و سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریال در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار سامانه بهین یاب 958 جواز تاسیس در استان صادر شده و تعداد 421 طرح وارد فاز عملیاتی شده که پیشرفت آنها بین 20 تا 95 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل فرصت اشتغال ایجاد شده برای این تعداد طرح صنعتی را 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای این تعداد واحد صنعتی 28 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که جزو طرح‌های مهم و پیشران محسوب می‌شود

صادقی از تبدیل واحدهای کوچک و متوسط صنعتی استان به واحدهای بزرگ با اشتغال بالا خبر داد و بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل و پیگیری‌های انجام شده در سالجاری احیای واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گرفته که در نیمه اول امسال 56 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که این واحدها زمینه اشتغال یک هزار و 300 نفر را با سرمایه‌گذاری یک هزار و 450 میلیارد تومان فراهم کرده‌اند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: در نیمه دوم امسال قرار است 97 واحد صنعتی جدید به بهره‌برداری برسد که 16 واحد از این تعداد به عنوان طرح‌های بزرگ صنعتی در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

صادقی در مورد تامین منابع مالی طرح‌های صنعتی در استان گفت: به دنبال سفر مدیران عامل بانک‌های کشور به اردبیل و عقد تفاهمنامه در استان قرار است برای 120 واحد تولیدی منابع تامین شود که رقم درخواستی آنها 3 هزار میلیارد تومان است که 300 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود ستاد تسهیل کشور برای 14 طرح مهم و بزرگ این استان که با مشارکت سرمایه‌گذاران عملیاتی خواهد شد، مجوز لازم را صادر کنند تا هر چه سریعتر با تامین منابع بانکی آنها فاز عملیاتی این پروژه اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: از محل تسهیلات تبصره 18 سهم اولیه استان 223 میلیارد تومان بوده که تاکنون 46 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و از این رقم 34 میلیارد تومان نیز به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

صادقی به ثبت نام 215 واحد در بهره‌مندی از تسهیلات ویژه حمایتی از بخش صنعت اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد صاحبان 82 واحد با رقم 434 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند تا این منابع را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای تولیدی استان اردبیل بیان کرد: 65 درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل فعال و مابقی به تعداد 397 واحد غیرفعال است که با شناسایی و دسته‌بندی آنها تعداد 158 واحد قابل احیا می‌باشند که با برنامه‌های در حال اجرا در سال رونق تولید تلاش بر این است تا بهره‌برداری مجدد واحدهای تولیدی انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر