کد خبر: 973236
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع آوری شده، سرنخ‌های اصلی ماجراجویی خطرناک حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ به دست آمده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین المللی که با هدف ناامن‌سازی رفت و آمد شناور‌های تجاری انجام می‌شود بدون پاسخ نخواهد ماند. وی گفت: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناور سابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت تشکیل شده و گزارش آن به زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارائه می‌شود. شمخانی افزود: با بررسی تصاویر ویدئویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری شده، سرنخ‌های اصلی این ماجراجویی خطرناک به دست آمده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به اقدامات تخریبی دیگری که طی ماه‌های گذشته علیه نفتکش‌های ایرانی «هپینس و هلم» در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ناامن‌سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران‌کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی به‌دنبال خواهد داشت و مسئولیت عواقب آن متوجه برنامه‌ریزان، مجریان و پشتیبانی‌کنندگان از این‌گونه اقدامات تحریک‌آمیز خواهد بود. بامداد روز جمعه، بدنه یک فروند نفتکش ایرانی (سابیتی) متعلق به شرکت ملی نفتکش در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار شد. این نفتکش پس از مدتی به شرایط پایدار رسید و مسیر خود را به سوی خلیج فارس در پیش گرفت. در پی این ماجرا، «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی سابیتی در دریای سرخ اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.

ماجراجویی علیه نفتکش ایرانی
علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری نیز روز گذشته در یادداشتی با عنوان «ماجراجویی علیه نفتکش ایرانی» که در ایرنا منتشر شد، نوشت: حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ از اقدامات شرارت باری است که به نظر می‌رسد عواملی مشکوک در پس آن، یکبار دیگر همت خود را برای تنش دیگری گرفته‌اند.

در دورانی که منطقه ما بیش از هر زمان دیگری به آرامش و صلح برای ترمیم زخم برادرکشی‌های طولانی احتیاج دارد، هستند افراد، گروه‌ها و دولت‌هایی که بقای آن‌ها وابسته به تجاوز به دیگران، منتفع شدن از جنگ است که کوچک‌ترین روزنه‌های آشتی و صلح را برنمی‌تابند و از چنگ زدن به هر فرصتی برای تشدید ویرانی دریغ نمی‌ورزند. آخرین این اقدامات شرارت بار، حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ بود که به نظر می‌رسد عواملی مشکوک در پس آن، یکبار دیگر همت خود را برای یک تنش دیگر به کار گرفته‌اند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با آگاهی از این مسئله، جمهوری اسلامی ایران با پرهیز از شتابزدگی، به دقت در حال بررسی ماجرا و کشف واقعیت‌های آن است. بدون تردید، پاسخ متناسب برای طراحان این حمله بزدلانه اتخاذ خواهد شد، اما تا روشن شدن همه ابعاد این توطئه، منتظر خواهیم ماند.

ربیعی اضافه کرده است: سؤال اینجاست که آیا آن‌هایی که بدون هیچ مدرک معتبری ایران را عجولانه متهم به اخلال در کشتیرانی آزاد در خلیج فارس و دست داشتن در حمله به تأسیسات آرامکو کردند، امروز حاضرند که یکبار دیگر از اصول آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی دفاع کنند و اینگونه حملات به کشتی ایرانی را محکوم کنند؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
حسین ریوران کارشناس منطقه گفت: به احتمال زیاد اژدرها از زیردریایی آمریکایی به نفتکش ایرانی شلیک شده حق پاسخ متقابل برای ایران محفوظ است.

آقای ریوران،
فرضیه شما بکلی منتفی است زیرا ترامپ بهانه نمی‌دهد که جنگ راه اندازد

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار