کد خبر: 973212
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
در شرایطی که دونالد ترامپ، خود را برای انتخابات سال آینده آماده می‌کند، برآورد رسانه‌های امریکایی حاکی از این است که ترامپ برکنار می‌شود. نیوزویک، تصویر روی جلد خود را به گونه‌ای طراحی و منتشر کرده که گویا برکناری ترامپ از مقام ریاست جمهوری این کشور قطعی شده است. واشنگتن‌پست هم گفته که دلایل کافی برای استیضاح ترامپ وجود دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرده که کاخ سفید با کنگره بر سر استیضاح همکاری نمی‌کند، اما رسانه‌ها برکناری ترامپ را قطعی می‌دانند. هفته‌نامه نیوزویک شماره این هفته خود را با تصویر بزرگی از مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهور امریکا در حال ادای سوگند منتشر کرده است. تیتر اصلی این شماره نیوزویک این جمله است: «چگونه از بحران جان سالم به در ببریم» و در زیر آن یعنی روی تصویر پنس نیز کلمه رئیس‌جمهور درج شده است. در خط پایین در داخل پرانتز و البته با خطی ریزتر نوشته شده شاید نانسی پلوسی رئیس‌جمهور بعدی باشد.

روند تحقیقات در خصوص استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان و با سرپرستی نانسی پلوسی آغاز شده و تاکنون افراد مختلفی برای پاسخ دادن به پرسش‌های نمایندگان کنگره به کپیتال‌هیل احضار شده‌اند. ۱۷ تن از دادستان‌هایی که در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، رسوایی واترگیت را بررسی کرده بودند، پس از تحقیق و تفحص در پرونده اتهامات دونالد ترامپ، در مقاله‌ای که در واشنگتن‌پست چاپ شده تأکید کردند شواهد موجود قابل پذیرش و برای استیضاح کافی است مگر آنکه رئیس‌جمهور شواهد و قرائنی ارائه کرده و نادرستی شواهد موجود را اثبات کند. واشنگتن‌پست درباره وجود ادله کافی برای برکناری ترامپ نوشت: «ترامپ دست به دامان کشور‌هایی همچون روسیه و چین شده و دولت‌های خارجی را به دخالت در فرآیند انتخابات در امریکا تشویق کرده و بدین ترتیب انسجام و یکپارچگی فرآیند ملی انتخابات را به دخالت خارجی‌ها پیوند زده است.

همچنین به نظر می‌رسد او از اوکراین درخواست کرده رقیب سیاسی بالقوه خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تحت پیگرد قانونی قرار بدهد». از سوی دیگر، انتقاد‌ها از سیاست‌های دونالد ترامپ در بین مقامات امریکایی افزایش یافته است. جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین امریکا از تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ حمایت کرد و گفت که او قصد دارد در مسیر کنگره سنگ بیندازد. کارتر در گفتگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی، عنوان کرد که ترامپ باید توئیترش را کنار گذاشته و برای یک‌بار هم که شده حقیقت را بگوید. کارتر تأکید کرد: «توصیه من به او این است که برای یک‌بار هم که شده راست بگوید و اظهارات توئیتری‌اش را کنار بگذارد». همزمان با تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح، کوین مک آلینان، سرپرست وزارت امنیت داخلی امریکا شش ماه پس از آغاز فعالیت خود در این وزارتخانه کناره‌گیری کرده است. ترامپ در توئیتی گفت: «مک آلینان می‌خواهد مدت بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند و جانشینش هفته بعد اعلام خواهد شد». ماری یوانوویچ، سفیر سابق امریکا در اوکراین هم که چندی پیش به طور ناگهانی از سمت خود برکنار شده بود برای شهادت علیه دولت این کشور در راستای پرونده اوکراین گیت، در مجلس نمایندگان امریکا حاضر شد. به نوشته روزنامه گاردین، یوانوویچ با حضور در مجلس نمایندگان گفت: «ترامپ از طریق کمپینی هماهنگ به وزارت امور خارجه فشار آورده بود تا او را از اوکراین بازگردانند». از سوی دیگر، توهین رئیس‌جمهور امریکا با استفاده از الفاظ رکیک به جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور واکنش او را در پی داشته است. به گزارش سی‌ان‌ان، بایدن به حمله رکیک ترامپ به خود و خانواده‌اش پاسخ داد و به دونالد ترامپ اطمینان داد که او قرار نیست با حملات زشت صحنه را خالی کند. ترامپ جمعه شب در سخنانی در بین حامیانش، لفظ رکیکی علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن به کار برد و گفت: «هانتر تو چرا ۵/ ۱ میلیارد دلار گرفتی؟ ضمن اینکه پدر تو هیچ‌وقت آدم باهوشی نبود، هیچ وقت سناتور خوبی نبود؛ فقط به این خاطر معاون رئیس‌جمهور خوبی بود که بلد بود...».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار