کد خبر: 973205
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
چرخه مرموز دلالی به سمت مربیان سلامت و کاردان نشانه رفته و در حالیکه هنوز تیم‌ها هنوز‌ تر و خشک نشده اند برای یک عده جانشین تعیین می‌کنند.
سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این جریان که آفت بزرگی در فوتبال ماست متاسفانه به ارکان مهمی مثل فدراسیون فوتبال - سازمان لیگ - هیات‌های فوتبال - رسانه ملی و برخی دیگر از رسانه‌ها نفوذ کرده و سالانه ده‌ها میلیارد تومان پول را از این چرخه معیوب فوتبال به جیب می‌زنند.

قالب کردن سالانه حداقل ۶ بازیکن بی مصرف خارجی به استقلال و پرسپولیس و بدتر از همه تحمیل بازیکنان به اصطلاح دو رگه به تیم ملی، آوردن مربیانی که درجه دوم و سوم هستند به باشگاه‌های بی در و پیکر شهرستانی و تعویض و جابجایی مدیر باشگاه از هنر‌های این باند معلوم الحال است. این‌ها مدیرعامل هم عوض می‌کنند و طبیعی است وقتی یک باند رسانه‌ای مدیرعامل به یک باشگاه تحمیل کند پر واضح است که مدیرعامل آلت دست اینهاست.

تعجب ما از نهاد‌های بازرسی و امنیتی است که چرا جلواین باند بازی‌ها را نمی‌گیرند.
ما چند مربی سلامت و کار بلد و دارای کارنامه موفق مثل فرکی داریم وچقدر این فوتبال تشنه تفکرات اخلاقیات سالمی است که در وجود این افراد نهادینه شده است؟

مربیانی که قبل از بازی ها به بازیکنان آمپولی تزریق می‌کنند تا بازیکن چند برابر ظرفیت بدوند سالی دو سه تیم عوص می‌کنند و هر تیمی می‌روند یا آن تیم را به سقوط می‌کشند یا لبه پرتگاه آن‌ها را رها می‌کنند.

چه اتفاقی می‌افتد که برای این مربیان تیم‌های نوبت می‌گیرند، ولی حسین فرکی هنوز به هفته پنجم نرسیده برایش به فکر جانشین هستند و عجیب که مدیران باشگاه‌ها هم سکوت می‌کنند. نتیجه: مدیران یا می‌ترسند یا با دلال‌ها زد و بندی دارند وگرنه اجازه نمی‌دهند یکی به باشگاه آن‌ها نزدیک شود!

برای چندمین بار این را تذکر می‌دهیم که کاری نکنند که همین راه باریک باقی مانده که به سختی مربیانی سلامت مثل فرکی و یحیی گل محمدی آن را می‌پیمایند کور شود و جایشان دلال‌ها بنشینند. فوتبال ما نیاز به نفس تازه دارد. این راه را نبندیم. اجازه ندهیم دلال‌ها بیش از این جولان بدهند.

جالب است که مربیانی که خود مروج فرهنگ دلالیسم و دوپینگ و ده‌ها راه ناصواب دیگر هستند دارای ارج و قرب بیشتری در تلویزیون و در برخی رسانه‌های خاص و در فدراسیون فوتبال می‌باشند و هر چه بیشتر جلو نامشان ضربدر قرمز می‌خورد بیشتر دیده می‌شوند، ولی هنوز تیم حسین فرکی یا تیم‌های مشابه این مربیان یک نتیجه منفی گرفته اند ده تا جانشین برایشان تعیین می‌کنند.

این باند مخوف مافیایی آنقدر قدرت و نفوذ دارد که وفادار‌ترین مدیران باشگاه‌ها را هم به زانو در می‌آورند. وقتی که چند بوقچی روی سکو مدیر فلان باشگاه بزرگ را تهدید می‌کنند که یا فلان بازیکنان را که ما می‌گوییم نگه می‌داری یا به دو هفته نرسد کله پا شدی و آن مدیر هم چشم قربان می‌گوید "تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل"!

فساد تا اطاق دفتر رییس فدراسیون ریشه دوانده است. آقای تاج به عنوان رییس فدراسیون به تنهایی قادر به مقابله با این پلشتی‌ها نیست، ولی می‌تواند با آن مبارزه کند. او می‌داند که چه اتفاقاتی می‌افتد پس حداقل سرنخ را دست نهاد‌های امنیتی و بازرسی بدهد.

رییس سازمان صداوسیما پاسخ دلسوزانی مثل دکتر دادکان را بدهد که می‌گوید دلال‌ها در تلویزیون جولان می‌دهند.

پشت پرده فوتبال ناپاکی‌ها و زد وبند‌های زشتی خوابیده و اگر امروز با آن مقابله نکنیم ناپاکی‌ها و شرط بندی‌ها به تلویزیون هم می‌کشد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار